Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1993

La percepció nacional dels alumnes de 12-16 anys davant les eleccions

  • Identification data

    Identifier: RP:1362
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/RP1362
  • Authors:

  • Others:

    URV's Author/s: Gavaldà, Antoni
    Keywords: Política. Educació Secundària Didàctica de les Ciències Socials
    Abstract: Les Ciències Socials d'avui en dia a l'ensenyament primari o al secundari, ben fetes, passen per donar el just, per pair-ho bé i per entendre-ho, i, sobretot, per preparar perquè l'alumne sàpiga buscar per decidir. Tot i així no som encara gaire lluny de classes on el llibre de text és com la 'bíblia' per a la religió o 'Les ruïnes de Palmira' per a l'anarquia. En l'adequat procés de la classe de Socials, el professor repta l'alumne a prendre decisions, a formular hipòtesis, a dissenyar recorreguts geogràfics, artístics i històrics, a reformular conceptes segons les fonts que es treballen, etc. Donar quantitat és sinònim de fomentar l'erudició, cosa més pròpia de la preparació per a concursos televisius, aspecte en què la majoria d'alumnes -és de suposar, encara que no n'estem segurs del tot-, possiblement, no hi participaran. Preparar per la qualitat és incitar a arrancar a pensar en tots els ordres de la visió social, a participar per poder optar, a decidir sobre aspectes de present i de futur. El camí cap a una millora en els mètodes d'instrucció i d'aprenentatge passa per centrar-se en les condicions sòcio-econòmiques que demanen, promouen i comproven que el pensament actuï.
    Journal publication year: 1993
    Publication Type: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Keywords:

    Política.
    Educació Secundària
    Didàctica de les Ciències Socials
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar