Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2007

Una experiència d'ensenyament del temps històric

  • Identification data

    Identifier: RP:1587
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/RP1587
  • Authors:

    Santisteban, Antoni
  • Others:

    Author, as appears in the article.: Santisteban, Antoni
    Keywords: Didàctica de les Ciències Socials
    Abstract: En aquest article es presenta una experiència d’ensenyament del temps històric a l’escola primària. Què és el temps històric? Com s’ensenya? Com s’aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l’historiador Fernand Braudel (1984): “L’historiador no s’evadeix mai del temps de la història: el temps s’adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (...). Per a l’historiador tot comença i tot acaba amb el temps”. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: “Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d’un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada”.
    Journal publication year: 2007
    Publication Type: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Keywords:

    Didàctica de les Ciències Socials
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar