Treballs Fi de Grau> Infermeria

HUMANIZAR LOS CUIDADOS ESTÁ EN NUESTRAS MANOS

  • Identification data

    Identifier: TFG:1410
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG1410
  • Authors:

    Heredia Vidal, Jennifer
    Pérez Berral, Daniel
  • Others:

    Creation date in repository: 2018-03-01
    Abstract: Objectiu: Veure si els cuidatges proporcionats pel personal d'infermeria són humans, determinant la qualitat percebuda dels usuaris de la unitat de medicina interna de l'Hospital Sant Rafael de Barcelona. Objectius específics: Analitzar les variables sociodemogràfiques. Conèixer el nivell de satisfacció global. Esbrinar si hi ha diferència significativa entre el sexe o l'edat amb la percepció del tracte rebut. Metodologia: Estudi quantitatiu, observacional, descriptiu i transversal. Es van enquestar 138 usuaris amb el qüestionari SERVQHOS-E, durant els mesos de Gener a Abril del 2017. Les dades es van registrar i es van avaluar amb IBM SPSS Statistics 23, utilitzant dades de mesurament amb percentatges, Chi-quadrat i Cochrane, per a la interpretació dels resultats en taules i gràfics. Resultats: La mitjana global dels variables intangibles de la qualitat percebuda del cuidatges d'infermeria pels usuaris és de 4,08 (segons l'enquesta SERVQHOS-E és “Millor del que m'esperava”). La satisfacció global és “Satisfets” (50,7%). El percentatge d'homes (54,3%) és major, la mitjana d'edat és de 82 anys, la majoria tenen estudis primaris (55,1%), estan casats (47,1) i són pensionistes (97,1%). No hi ha diferència estadísticament significativa entre el sexe i els cuidatges, però si s'observa diferència en l'edat a la pregunta: “la informació que les infermeres proporcionen ha estat” p(0.001). Conclusions: D'acord amb la teoria de la Desconfirmació d'Oliver i el Paradigma de Parasuranam el tracte prestat per infermeria als usuaris és d'alta qualitat. (“molta satisfacció”-“Millor del que m'esperava”). Es desprèn llavors que els cuidatges d'infermeria en el present estudi, es consideren humanitzats. Paraules clau: Qualitat d'atenció, satisfacció, cuidatges humans i infermeria. Objective: To see if the care provided by the nursing staff is human, determining the perceived quality of the users of the internal medicine unit of the San Rafael Hospital in Barcelona. Specific objectives: Analyze sociodemographic variables. Know the level of overall satisfaction. Find out if there is significant difference between sex or age with perceived treatment received. Methodology: Quantitative, observational, descriptive and cross-sectional study. A total of 138 users were surveyed using the SERVQHOS-E questionnaire, from January to April 2017. Data were recorded and evaluated using IBM SPSS Statistics 23, using percentage, chi-square and Cochrane data for the interpretation of The results in tables and graphs. Results: The overall mean of the intangible variables of perceived quality in nursing care by users is 4.08 (according to the survey SERVQHOS-E is "Better than I expected"). Overall satisfaction is "Satisfied" (50.7%). The percentage of men (54.3%) is higher, the average age is 82, the majority have primary education (55.1%), are married (47.1) and are pensioners (97.1%), . There is no statistically significant difference between sex and care, but if age difference is observed in the question: "the information that nurses provide has been" p (0.001). Conclusions: According to Oliver's Disconfirmation theory and the Paradigm of Parasuranam, the treatment provided by nurses to patients is of high quality. ("Much satisfaction" - "Better than I expected"). It follows that nursing care in the present study is considered humanized. Key words: Quality of care, satisfaction, human care and nursing. Objetivo: Ver si los cuidados prestados por el personal de enfermería son humanos, determinando la calidad percibida de los usuarios de la unidad de medicina interna del Hospital San Rafael de Barcelona. Objetivos específicos: Analizar las variables sociodemográficas. Conocer el nivel de satisfacción global. Averiguar si hay diferencia significativa entre el sexo o la edad con la percepción del trato recibido. Metodología: Estudio cuantitativo, observacional, descriptivo y transversal. Se encuestaron 138 usuarios con el cuestionario SERVQHOS-E, durante los meses de Enero a Abril del 2017. Los datos se registraron y evaluaron con IBM SPSS Statistics 23, utilizando datos de medición con porcentajes, Chi-cuadrado y Cochrane, para la interpretación de los resultados en tablas y gráficos. Resultados: La media global de los variables intangibles de la calidad percibida en los cuidados de enfermería por los usuarios es de 4,08 (según la encuesta SERVQHOS-E es “Mejor de lo que me esperaba”). La satisfacción global es “Satisfechos” (50,7%). El porcentaje de hombres (54,3%) es mayor, la media de edad es de 82 años, la mayoría tienen estudios primarios (55,1%), están casados (47,1) y son pensionistas (97,1%). No hay diferencia estadísticamente significativa entre el sexo y el cuidado, pero si se observa diferencia en la edad en la pregunta: “la información que las enfermeras proporcionan ha sido” p(0.001). Conclusiones: De acuerdo con la teoría de la Desconfirmación de Oliver y el Paradigma de Parasuranam el trato prestado por enfermería a los usuarios es de alta calidad. (“mucha satisfacción”-“Mejor de lo que me esperaba”). Se desprende entonces que el cuidado de enfermería en el presente estudio, se considera humanizado. Palabras clave: Calidad de atención, satisfacción, cuidado humano y enfermería.
    Subject: Infermeria
    Language: Castellà
    Subject areas: Infermeria
    Department: Infermeria
    Student: Heredia Vidal, Jennifer; Pérez Berral, Daniel
    Academic year: 2016-2017
    Title in different languages: HUMANITZAR ELS CUIDATGES ESTÀ A LES NOSTRES MANS HUMANIZING CARE IS IN OUR HANDS HUMANIZAR LOS CUIDADOS ESTÁ EN NUESTRAS MANOS
    Work's public defense date: 2017-06-06
    Keywords: Qualitat assistencial, cuidatges humans i infermería. Quality of care, human care and nursing. Calidad asistencial, cuidado humano y enfermería.
    Confidenciality: No
    Title in original language: HUMANIZAR LOS CUIDADOS ESTÁ EN NUESTRAS MANOS
    Project director: Ferrer, Sílvia
    Education area(s): Infermeria
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Infermeria
    Infermeria
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar