Creation date in repository: 2024-02-12
Abstract: Aquest estudi analitza amb la veu del docent i dels especialistes d'educació especial la intervenció educativa dels docents i l'aplicació de metodologies inclusives que segueixin el criteri del DUA. Es pot veure que el principal limitador és l'elevada ràtio d'alumnes per aula, l'augment d'alumnes diagnosticats amb NEE i la falta de formació i sobretot de recursos humans. És realment indispensable la figura del MEE a les aules. Una figura especialista per tot un centre, encara és insuficient. L'adaptació de la metodologia no suposa l'element limitador, sinó la manca d'un segon docent a les aules si no es disposa del MEE. This study analyzes with the voice of the teacher and special education specialists the educational intervention of the teachers and the application of inclusive methodologies that follow the criteria of the DUA. It can be seen that the main limitation is the high ratio of students per classroom, the increase in students diagnosed with SEN and the lack of training and especially human resources. The figure of the MEE in the classrooms is really indispensable. A specialist figure for an entire center is still insufficient. The adaptation of the methodology is not the limiting element, but rather the lack of a second teacher in the classrooms if the MEE is not available.
Subject: Educació
Language: cat
Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Department: Pedagogia
Student: Trabalón Briansó, Sílvia
Academic year: 2022-2023
Title in different languages: La voz del docente. Atender a la diversidad sin maestros de educación especial. The teacher's voice. Attending to diversity without special education teachers.
Work's public defense date: 2023-06-12
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: Necesidades educativas especiales, recursos, docentes, maestros de educación especial y diversidad. Special educational needs, resources, teachers, special education teachers and diversity. Necessitats educatives especials, recursos, docents, mestres d'educació especial i diversitat.
Confidenciality: No
Title in original language: La veu del docent. Atendre a la diversitat sense mestres d'educació especial.
Project director: García López, Alicia
Education area(s): Educació Primària
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)