Fecha de alta en el repositorio: 2020-09-15
Resumen: Nowadays is increasingly important an inclusive education where all students are respected and have the same opportunities and aids to achieve learning as other students (Giné, 2001). That is why, in this paper, we have analysed the schools in Catalonia to see the current operation of the reception classes and help foster the educational inclusion of newcomer students. As instruments, we have done two interviews with key people from the same school. We have also administered a telematic survey aimed at teachers from all over Catalonia with a reception classes at their school. The results obtained show the most relevant factors in the process of adaptation of newcomers: The involvement of families, emotions and language. On the other hand, most teachers believe that the situation of lockdown due to COVID-19 will affect newcomer students more than other students. Finally, the importance of heterogeneity in the classroom is concluded, to learn together. Besides, it is necessary to develop emotional bonds for language acquisition and provide support to improve the attitude towards learning. Cada cop és més important una educació inclusiva on tot l’alumnat sigui respectat i tingui les mateixes oportunitats i ajudes per assolir l’aprenentatge igual que la resta d’alumnes (Giné, 2001). És per això que, en aquest treball hem analitzat els centres escolars de Catalunya per poder veure el funcionament actual de les aules d’acollida i ajudar a fomentar la inclusió educativa de l’alumnat nouvingut. Com a instruments hem realitzat dues entrevistes a persones clau d’un mateix centre i hem administrat una enquesta telemàtica dirigida a docents de tot Catalunya amb aula d’acollida al seu centre. Els resultats obtinguts mostren els factors més rellevants en el procés d’adaptació dels nouvinguts: el grau d’interès de les famílies, les emocions i la llengua. Per altra banda, la majoria de docents considera que la situació de confinament a causa de la COVID-19, afectarà més a l’alumnat nouvingut en comparació a la resta d’alumnes. Finalment, es conclou la importància de l’heterogeneïtat dins l’aula, per aprendre de manera conjunta. A més, cal fomentar els vincles afectius per l’adquisició de la llengua i realitzar un acompanyament per millorar l’actitud envers l’aprenentatge.
Materia: Psicologia
Idioma: cat
Áreas temáticas: Psicología Psychology Psicologia
Departamento: Psicologia
Estudiante: Auguet Padin, Judit
Curso académico: 2019-2020
Título en diferentes idiomas: Análisis de los centros escolares de Cataluña para promover la inclusión del alumnado recién llegado. Analysis of schools in Catalonia to encourage the inclusion of newcomer students. Anàlisi dels centres escolars de Catalunya per fomentar la inclusió de l'alumnat nouvingut.
Fecha de la defensa del treball: 2020-06-15
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Inclusión, Aulas de acogida o recién llegado, confinamiento. Inclusion, reception classes or newcomer, lockdown Inclusió, aules d’acollida o nouvingut, confinament
Confidencialidad: No
Créditos del TFG: 6
Título en la lengua original: Anàlisi dels centres escolars de Catalunya per fomentar la inclusió de l'alumnat nouvingut.
Director del proyecto: Domènech Auqué, Montserrat.
Enseñanza(s): Psicologia
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)