Articles producció científica: Estudis de Comunicació

Un totat de 125 resultats.
Títol Data
A Critical Analysis of the Digitization of Healthcare Communication in the EU: A Comparison of Italy, Finland, Norway, and Spain2021
Adolescents encouraging healthy lifestyles through a peer-led social marketing intervention: Training and key competencies learned by peer leaders2022
Alcarràs y As bestas2024
Al.legat antideterminista. Ressenya del llibre de Miquel Tresserras La ciutat del risc 2007
Analysing effective social media communication in higher education institutions2023
Analysing the influence of Universities’ content strategy on the level of engagement on social media 2024
Analysis of the attributes of smart tourism technologies in destination chatbots that influence tourist satisfaction2022
Analysis of universities’ integrated communication strategies on Twitter-X 2023
Análisis de las fotografías y vídeos de Instagram para la creación de un ranking de popularidad de los territorios y los destinos 2020
Análisis del concepto de \'públicos en las relaciones públicas2018
A paper in health sciences: The Student Mentor 2015
Arqueología del vacío: un estudio periodístico (2016-2021)2024
Assessing dialogic features of corporate pages on Facebook in Latin American companies2021
AUGMENTED REALITY LIMITATIONS IN THE TOURISM SECTOR 2023
Autobiography and Fiction in Semprun's Texts 2009
A youth-led social marketing intervention to encourage healthy lifestyles, the EYTO (European Youth Tackling Obesity) project: A cluster randomised controlled0 trial in Catalonia, Spain Health behavior, health promotion and society2015
Co-designing an Integrated Care Network With People Living With Parkinson’s Disease: From Patients’ Narratives to Trajectory Analysis2021
Comparing facebook as an interactive communication tool for companies in LatAm and worldwide 2020
Comunicación de la responsabilidad social empresarial de las empresas de América Latina en Facebook: estudio comparativo con las empresas globales2020
Comunicación dialógica 2.0 en Facebook. Análisis de la interacción en las organizaciones de América Latina 2019
Constructing issues in the media through metaphoric frame networks2018
Contrapúblicos en YouTube: el caso del colectivo trans2019
Creación de significado online: recoger las voces de los y las fans de series televisivas 2019
Credibilidad en los medios sociales de los destinos turísticos 2018
Crisis económica, transformación política y expresión documental: crónica del anhelo (más que del cambio)2018
Defining pragmatic and symbolic frames: Newspapers about the independence during the Scottish and Catalan elections 2013
Dialogue with absence: The letter as a legacy of the traumatic past in the contemporary Spanish documentary 2019
Digital communication by the National Tourist Offices in the face of the Covid-19 pandemic crisis: a comparison between Asian and European countries on Twitter2022
Diálogo con la ausencia: a epístola como herencia del pasado traumático en el cine documental español contemporáneo 2019
Discursos feministas y vídeos de youtubers:: límites y horizontes de la politización yo-céntrica 2019
Discursos feministes i vídeos de youtuberes: límits i horitzons de la politització jo-cèntrica 2019
Disrupting 'Wills to Truth'. How Catalan TV documentary contributed to the democratization of Spanish Civil War narratives2014
Do tourists seek the same information at destinations? Analysis of digital tourist information searches according to different types of tourists2022
El Contenido en los medios sociales de los destinos turísticos y la búsqueda de información de los usuarios. 2018
El empoderamiento de los turistas: estudio del fenómeno blogger en el sector turístico español2021
El enfoque de género en la política editorial de las revistas científicas de Comunicación de mayor impacto del Journal Citation Reports2023
El estado de la cuestión de la investigación sobre la comunicación digital de las universidades 2022
El propòsit de les relacions públiques: de la persuasió a la influència mútua: el propósito de las relaciones públicas: de la persuasión a la influencia mutua 2019
El Umbral: Una Gamificación para sensibilizar sobre el sinhogarismo 2018
Emergencia del populismo en España: marcos metafóricos de Vox y de su comunidad online durante las elecciones generales de 20192022
Emotional brand communication on Facebook and Twitter: Are DMOs successful? 2020
Enseñar a ver a través del diálogo 2008
Estereotipos publicitarios y representaciones de género en las redes sociales / Advertising stereotypes and gender representation in social networking sites 2013
Evaluación de los atributos de los chatbots que son más efectivos en la interacción con el turista: Estudio de caso del chatbot “Victoria la malagueña”2022
Evaluando el uso de juegos de mesa no educativos en las aulas: Una propuesta de modelo2018
Exploring Interactivity Strategies in Social Media Communications of Leading Universities: A Cross-Continental Study 2024
FACEBOOK AS A DIALOGIC COMMUNICATION TOOL AT THE MOST VISITED MUSEUMS OF THE WORLD2018
Far-Right Populism Online: Did VOX’s Community Reproduce the Party’s Discourse During the April 2019 Campaign?2022
Fear of the bear? Rewilding, rural agencies and politics in two documentaries in Trentino and the Pyrenees2024
Feminine resistances: The figure of the Republican woman in Carolina Astudillo's documentary cinema 2016
Fe-MI-nismo en las redes sociales: riesgos y oportunidades para el feminismo contemporáneo 2022
Feminismo, misoginia y redes sociales: Presentación del monográfico 2021
“Flix rhymes with sh*t”. Exploring the potential for place stigmatization of media coverage of a declining industrial village in rural Spain2023
Framing Forest Fires and Environmental Activism: a Storytelling Contest about Human Intervention in Nature 2019
From 1.0 online pressrooms to 2.0 social newsrooms at museums worldwide2017
From 1.0 online pressrooms to 2.0 social newsrooms at museums worldwide 2017
Gender, voice and online space: expressions of feminism on social media in Spain2021
Gestión comunicativa de crisis de las oficinas nacionales de turismo de España e Italia ante la Covid-19 2020
Gestión comunicativa de crisis de las oficinas nacionales de turismo de España e Italia ante la Covid-19 2020
Gestión interactiva de la comunicación de la RSE de las empresas de Argentina en Facebook 2018
Green Hydrogen and Social Sciences: Issues, Problems, and Future Challenges2023
Hijos en escena: teatro y posmemoria en la Argentina de la postdictadura 2020
How do destinations use twitter to recover their images after a terrorist attack? 2019
How safety affects destination image projected through online travel reviews 2020
Immigración, crisis econòmica, y discursos radiofónicos. Hacia un lenguaje excluyente 2014
Immigration, economic crisis, and radio discourse: Breeding ground for an excluding kind of language Inmigración, crisis económica y discursos radiofónicos: hacia un lenguaje excluyente 2014
Improving the communication between farmers and veterinarians to enhance the acceptability of bovine tuberculosis eradication programmes2023
Integración de redacciones en los medios locales y comarcales catalanes 2011
Interactivity as a key factor in city website visibility and place brand communication 2011
INTERVIEWS WITH CREATORS OF CONTEMPORARY SPANISH CINEMA: A MILLION THINGS TO BE DONE2022
Journalists, reframing and party public relations consultants strategies in morning talk radio 2011
La comunicación de crisis de Barcelona tras el atentado terrorista 2018
La despoblación rural en la prensa española: contrastes entre centro y periferias 2023
La etapa de la Estrategia de Comunicación en el proceso de planificación de la comunicación y las relaciones públicas 2018
La gestió comunicativa de la seguretat alimentària a la Unió Europea: l'ús institucional dels mitjans de comunicació social 2012
La Investigación de los públicos en los modelos de la planificación estratégica de comunicación 2019
La reapropiación del insulto como resistencia queer en el universo digital: el caso Gaysper 2021
La reputación mediática de la Unión Europea en la prensa española (2000-2018)2022
Lucha feminista gitana en España, lucha interseccional: El combate contra el Antigitanismo en las redes sociales en España2021
Managing media relations in museums through the Internet: A model of analysis for online pressrooms in museums 2013
Masking Political Engagement: Television Coverage of a Mass Demonstration in Barcelona2015
Modeling users' satisfaction and visit intention using AI-based chatbots2023
Narratives of memory in commemorative Spanish documentaries about the democratic transition: Adolfo Suárez. Mi historia and Bucarest, la memoria perdida. 2019
Noneducational board games in University Education. Perceptions of students experiencing Game-Based Learning methodologies 2018
\Pelonas\ y rapadas: Imágenes-trofeo e Imágenes-denuncia de La Represión de Género eJercida Durante la Guerra Civil Española2018
Place branding for smart cities and smart tourism destinations: Do they communicate their smartness?2021
Political communication today: Challenges and threats2017
Political communication today: Challenges and threats 2017
Portrayals of Caring Masculinities in Fiction Film: The Male Caregiver in Still Mine, Intouchables and Nebraska. 2018
Portrayals of Caring Masculinities in Fiction Film: The Male Caregiver in Still Mine, Intouchables and Nebraska 2018
Postcolonial feminism and non-fiction cinema: gendered subjects in Alba Sotorra's war documentaries2023
Post-COVID-19 Tourists’ Preferences, Attitudes and Travel Expectations: A Study in Guayaquil, Ecuador2022
Prácticas feministas en el cine documental español contemporáneo.: Reflexiones a partir del análisis de La casa de mi padre (Francina Verdés, 2014) y Mater Amatísima (María Ruido, 2018)2021
Propaganda on Two Wheels: The Spanish Republican Team in the 1937 Tour de France2019
Rúbrica per a la incorporació de la perspectiva de gènere i la prevenció de les violències de gènere en assignatures universitàries 2021
Reading the rural: Materialist awareness while walking in the countryside 2024
Relaciones públicas y comunicación institucional ante la crisis del COVID-19 2020
Rol de las relaciones públicas en los destinos turísticos que sufren atentados terroristas: análisis de la comunicación de crisis realizada en Londres, Mánchester y París tras los atentados de 20172021
Searching and sharing of information in social networks during the different stages of a trip. 2018
Selling and Consuming the Nation. Understanding Consumer Nationalism2018
Semantic analysis and the evolution towards participative branding: Do locals communicate the same destination brand values as DMOs?2018
Semantic comparison of the emotional values communicated by destinations and tourists in social media2017
Sentidos de lugar, ruralidad y periodismo de proximidad 2023
Shepherdesses: new representations of rural women in Spain2023
So cruel...yet so cool: Teenager readings of love and attraction on Sin tetas no hay paraíso 2013
Spectacularization strategies in the TV political talk shows. The case of the Barcelona local election campaign (2015) 2017
Storytelling in applications for the EU quality schemes for agricultural products and foodstuffs: Place, origin and tradition 2020
Tackling online disinformation through media literacy in Spain: The project 'Que no te la cuelen'2021
The European Refugee Crisis Discourse in the Spanish Press: Mapping Humanization and Dehumanization Frames Through Metaphors 2020
The image of barcelona in online travel reviews during 2017 Catalan independence process 2020
The narratives of geographical indications as commons: a study on Catalan and Swedish cases2022
The process en route: the metaphor of the journey as the dominant narrative for the political discourse in Catalonia2018
The resituated rural: exploring narratives beyond the empty Spain2023
The role of augmented reality in destination branding 2020
The role of orality in radio news frame-building processes: Testing a model of analysis applied to Spanish news radio 2018
The Spanish Civil War 80 years on: Discourse, memory and the media 2016
The will for terroir: A communicative approach2021
Tourist interaction and satisfaction with the chatbot evokes pre-visit destination image formation? A case study2023
Treatment of the Airbnb controversy by the press2021
Uso y utilidades de las herramientas de análisis online para la evaluación de la comunicación de las marcas de destino a través de los social media 2014
Visibilidad de alfabetización en salud en los medios de comunicación: El caso portugués 2018
Voices from the emptiness. Developing the agentic rural on Spanish television2023
What is populism anyway? Newspaper representations of populism in Spain and Italy between emptiness and political partisanship 2024
Which destination is smarter? application of the (Sa)6 framework to establish a ranking of smart tourist destinations 2019
Wind on the fog. A reflection on the policy of historical memory at Televisió de Catalunya through the documentary Perseguits i salvats 2016