Autor segons l'article: Rius Dalmau, Maria Inmaculada
Departament: Filologies Romàniques
Autor/s de la URV: RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Paraules clau: métodologia per a l'ensenyament de llengües modernes estudis de comerç Gramàtiques i manuals de francès métodos para la enseñanza de lenguas estudios de comercio Gramáticas y manuales de francés language teaching business studies French text books
Resum: Business was first studied in Europe as an offshoot of the more classical study programmes.
Associations of businessmen promoted these new studies as countries developed their international
market. It soon became apparent that specially prepared professionals were required. The teaching of
French was established in Spanish business schools by the year 1912. As a result of this, specialized
French text books were increasingly published for business students. In this paper we aim to show the
importance of teaching foreign languages, and French in particular, in business studies in Spain. We
also wish to analyze the materials and the strategies that language teachers used to prepare their
students for their professional future.
Grup de recerca: Grup de Recerca en Lingüística Aplicada
Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Ciencias de la educación Education sciences
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Paraula clau altres idiomes: enseignement de langues études de commerce Manuels de français
ISSN: 2107-7029
Identificador de l'autor: s/n
Data d'alta del registre: 2015-10-30
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: http://cle.ens-lyon.fr/espagnol/langue/didactique/fle/l-enseignement-de-la-langue-francaise-dans-les-ecoles-de-commerce-en-espagne-des-origines-au-debut-du-xxe-siecle-outils-et-exper
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2012
Tipus de publicació: Article Artículo Article