Autor segons l'article: Rius Dalmau, Maria Inmaculada
Departament: Filologies Romàniques
Autor/s de la URV: RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Paraules clau: métodologia per a l'ensenyament de llengües modernes Gramàtiques i manuals de francès métodos para la enseñanza de lenguas Gramáticas y manuales de francés language teaching French text books language teaching methods
Resum: The author presents an extract from a notebook used for class preparation by a French teacher who taught in Spain from 1927 to 1971. He was trained at the Instiución Libre de Enseñanza, an institute that brought a significant contribution to the renewal of modern language teaching. An indeed, the texts drawn up by our teacher ¿lively an rooted in de lived experience of his students- reflect the principles of de active school, centring the educational experience around the students¿ need and interests. But they also show the mixed or eclectic methodological approach to teaching that began to appear all across Europe between the two wars, and which brought flexibility to the direct method by combining the hardline propositions coming from Germany with more traditional approaches. It¿s a very modern methodological approach for the time in Spain.
Grup de recerca: Grup de Recerca en Lingüística Aplicada
Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Ciencias de la educación Education sciences
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Paraula clau altres idiomes: enseignement de langues Gramáticas y manuales de francés Méthodes pour l'enseignement des langues modernes
ISSN: 0992-7654
Identificador de l'autor: s/n
Data d'alta del registre: 2015-10-30
Pàgina final: 122
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/submittedVersion
Enllaç font original: https://journals.openedition.org/dhfles/1103
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2005
Pàgina inicial: 103
Tipus de publicació: Article Artículo Article