Autor segons l'article: David Serrano Giné; Sergi Saladié Gil; Razvan Adrian Misaras
Departament: Geografia
Autor/s de la URV: SERRANO GINÉ, DAVID; SALADIE GIL, SERGI; Razvan Adrian Misaras
Paraules clau: Geographic knowledge Ebro delta Cognitive mapping
Resum: This article demonstrates the importance of cognitive mapping to assess geographic knowledge and spatial thinking. The study was carried out with a sample population comprising 132 A2-level students from five secondary schools of the Ebro Delta who were asked to record place names and landmarks on a blank map. Cartographic analyses revealed a number of spatial cognition issues. The results show that students have good geographic knowledge but find it difficult to display such knowledge on a detailed map due to weak spatial skills.
Grup de recerca: GRATET. Anàlisi Territorial i Estudis Turístics
Àrees temàtiques: Geography Geografía Geografia
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
ISSN: 0212-1573
Identificador de l'autor: 0000-0003-1676-7110; n/a; n/a
Data d'alta del registre: 2017-01-31
Pàgina final: 127
Volum de revista: 63
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: https://dag.revista.uab.es/article/view/v63-n1-serrano-saladie-misaras
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
DOI de l'article: 10.5565/rev/dag.249
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2017
Pàgina inicial: 103
Tipus de publicació: Article Artículo Article