Autor segons l'article: Gallardo-Echenique,E.; Bullen, M.; Marqués-Molías, L.
Departament: Pedagogia
Autor/s de la URV: Marqués Molías, Luis
Paraules clau: Study habits Student communication Qualitative approach Digital learner Digital era
Resum: This paper reports on research into the study habits of-university students, their use digital technologies and how they communicate with each other and their professors. We conclude that most students feel comfortable with digital technologies and that they use social media for connecting and interacting with friends rather than for academic communication. Students prefer face-to-face communication for both academic/school and social communication and they prefer to learn by themselves, work independently and to study at home.
Àrees temàtiques: Management of technology and innovation Education Educació Computer science applications
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Adreça de correu electrònic de l'autor: luis.marques@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0003-3370-8016
Data d'alta del registre: 2023-09-30
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: https://cjlt.ca/index.php/cjlt/article/view/27454
Referència a l'article segons font original: Canadian Journal Of Learning And Technology / La Revue Canadienne De Lapprentissage Et De La Technologie. 42 (1):
Referència de l'ítem segons les normes APA: Gallardo-Echenique,E.; Bullen, M.; Marqués-Molías, L. (2016). Student Communication and Study Habits of First-year University Students in the Digital Era. Canadian Journal Of Learning And Technology / La Revue Canadienne De Lapprentissage Et De La Technologie, 42(1), -. DOI: 10.21432/T2D047
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
DOI de l'article: 10.21432/T2D047
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2016
Tipus de publicació: Journal Publications