Autor segons l'article: M Concepció Torres Sabaté
Departament: Pedagogia
Autor/s de la URV: Torres Sabaté, Maria Concepció
Resum: Below we present an Educational Innovation Project under the title "Human Flourishing: Global Classroom in Covid-19, Mexico-Spain", developed in a digital environment under the COIL methodology. In this project, 25 professional students from Tec de Monterrey (TEC) in Mexico and 33 students from Rovira i Virgili University (URV) in Spain, along with the professors, worked together during four months to create a series of online materials to influence vulnerable communities in Mexico and Spain. Using technologies applied for education (ZOOM, Padlet, Whatsapp, Google apps and SLACK), the students were able to collaborate even during a global crisis, working in eleven multicultural teams to carry out 23 community projects in both Spain and Mexico.
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Adreça de correu electrònic de l'autor: mariaconcepcio.torres@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0002-5008-8069
Data d'alta del registre: 2023-04-30
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enllaç font original: https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/389955
Referència a l'article segons font original: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació. (5):
Referència de l'ítem segons les normes APA: M Concepció Torres Sabaté (2021). \Renaixement humà. Global Classroom durant el confinament internacional, Mèxic-Espanya\. Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació, (5), -
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2021
Tipus de publicació: Journal Publications