Autor segons l'article: Marta Camarero Figuerola; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García
Departament: Pedagogia
Autor/s de la URV: Camarero Figuerola, Marta / Renta Davids, Ana Inés / Tierno García, Juana María
Paraules clau: Psicología y educación Educación
Resum: In the current educational landscape, assessment and feedback are considered tools that complement each other to achieve and guarantee improved learning. It is commonly assumed that assessment should not only occur at the end of the learning process, with the aim of certifying a level of achievement of objectives or competencies, but that it must be at the service of learning, as a guide and stimulant for teachers and students. Emphasis is therefore placed on the formative purpose and, in this sense, assessment is conceived as continuous and always accompanied by some type of feedback (Cano-García et al., 2020).
Àrees temàtiques: Pedagogical & educational research Interdisciplinar Estudios sobre américa latina Ensino Engenharias iv Enfermagem Educación Educação Ciencias sociales Ciencias de la educación Administração pública e de empresas, ciências contábeis e turismo
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Adreça de correu electrònic de l'autor: marta.camarero@urv.cat anaines.renta@urv.cat juanamaria.tierno@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0001-6116-0882 0000-0002-0145-5141 0000-0002-1027-7332
Data d'alta del registre: 2025-02-18
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Referència a l'article segons font original: Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa. 17 (2): 7 - 9
Referència de l'ítem segons les normes APA: Marta Camarero Figuerola; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García (2024). Evaluación y feedback para la mejora del aprendizaje. Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa, 17(2), 7 - 9
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2024
Tipus de publicació: Journal Publications