Articles producció científica: Pedagogia

Un totat de 359 resultados.
Título Fecha
Abordajes y respuestas de las universidades catalanas frente a las violencias LGTBIQ+fóbicas. 2019
Academic and emotional effects of online learning during the COVID-19 pandemic on engineering students2021
A Citizen’s Claim: Science With and for Society 2020
Actions to Promote the Employment and Social Inclusion of Muslim Women Who Wear the Hijab in Catalonia (Spain)2021
#ActitudesMaestros: Las actitudes de los futuros maestros hacia el uso educativo de las redes sociales 2013
Activitats físicoesportives als CRAE's. Una reflexió des del CRAE Lo Carrilet 2017
A Cultural-Historical Activity Theory Approach for the Design of a Qualitative Methodology in Science Educational Research2021
Acutely administrated Grape Seed Proanthocyanidin Extract act as a satiating agent 2015
Adopción y uso de las tecnologías digitales en el profesorado universitario: un análisis de género y edad2021
Adult Education Management in Porto and Catalonia: a case study2018
"Ain't I a Woman?": Feminist Participatory Action-Research with African Migrant Women Living in Spain2023
Alternative friendships to improve men’s health status. The impact of the new alternative masculinities’ approach2021
Analysing the relationship between university students’ ecological footprint and their connection with nature and pro-environmental attitude2020
Analysis of an event study using the Fama-French five-factor model: teaching approaches including spreadsheets and the R programming language 2023
Analysis of the self-perception of teacher digital competence in initial teacher training2023
An associational study: preschool teachers' acceptance and self-efficacy towards Educational Robotics in a pre-service teacher training program2021
An Instagram Hashtag Fostering Science Education of Vulnerable Groups during the Pandemic2022
Anàlisi de les qualificacions obtingudes amb una estrategia docent ludificada: Cas pràctic en assignatures de l’àmbit de l’enginyeria mecànica 2021
Análisis crítico de la publicidad y la creación de spots 2023
Análisis de las características de la formación de familiares con colectivos vulnerables 2018
Análisis de las competencias digitales del profesorado universitario desde el modelo TPACK (conocimiento tecnológico y pedagógico del contenido) 2020
An overview of teacher training programs in educational robotics: characteristics, best practices and recommendations2021
Answering questions concisely: analysis of a Twitter activity in a management course 2015
Aplicación de recursos tecnológicos digitales para mejorar el nivel de comprensión lectora de lengua catalana. Un estudio de caso2022
Aportaciones a la Educación de las Mujeres del Movimiento Libertario 2012
Aportaciones del Doctor Ángel-Pío González a la Educación social 2022
A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals’ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience2022
Aprendizaje invertido en Educación Superior: Una revisión de alcance de la implementación2023
Aprendo para que tú aprendas más: Contribuyendo a la mejora del sistema educativo a travésde la formación de familiares en comunidades de aprendizaje 2018
Apunts per millorar les formacions sobre violències de gènere. L'Experiecia de la investigació-acciò feminista GAPWork 2016
A research synthesis of the impacts of successful educational actions on student outcomes2022
Are 21st century skills evaluated in robotics competitions? The case of first lego league competition 2019
Arte participativo, comunidad y educación para el compromiso social. El proyecto Retrato de un Colectivo Vulnerable2022
Assessing Teacher Digital Competence: the Construction of an Instrument for Measuring the Knowledge of Pre-Service Teachers2019
Assessment of the quality education awareness competence of pre-service educators using vignettes2020
A taxonomy of Mobile Learning based on Systematic Review 2020
Aula Ordinària versus Aula Oberta. L’opinió de l’Alumant d’ESO 2013
Aula ordinària versus aula oberta. L\'opinió de l\'alumnat d\'ESO 2013
Autopercepción del profesorado universitario sobre la competencia digital docente2023
Avances teórico-prácticos y legislativos en la profesionalización de la dirección escolar en España. El caso de Cataluña. 2013
Beginning of the Course of the Catalan Universities towards the COVID-19: Evidence versus Negligence2022
Beyond the university walls. The impact on university researchers of bringing science closer to vulnerable groups2024
Blended learning, más allá de la clase presencial2018
Borderline experiences and the effect of social and class mobilities 2013
Breaking the Silence at Spanish Universities: Findings From the First Study of Violence Against Women on Campuses in Spain2016
Building a More Inclusive Workplace for Religious Minorities2022
Building knowledge in the digital age: challenges and reflections2022
Challenges for Increasing the Use of Educational Research Results2023
Chandigarh outskirts: trama urbana, identidad y utopía social. Una aproximación desde las artes visuales2023
Change in Classroom Dialogicity to Promote Cultural Literacy across Educational Levels2021
Child Welfare and Successful Reunification through the Socio-Educative Process: Training Needs among Biological Families in Spain 2014
Classroom Emotion Monitoring Based on Image Processing 2024
Claves eco-feministas y comunitarias frente al cierre escolar por COVID-19 en México 2020-2021: una experiencia encarnada. Revista de Estudios de Género2023
CLIL Teacher Training: Lacks and Suggestions from a Systematic Literature Review 2020
¿Cómo han gestionado los conservatorios de música españoles los procesos de enseñanza-aprendizaje durante el confinamiento del COVID-19?2020
"Come on! He Has Never Cooked in His Life!" New Alternative Masculinities Putting Everything in Its Place2021
Com mesurar la percepció de les habilitats digitals: diferències de gènere entre l'alumnat de primer cicle de primària 2021
Communicative Daily Life Stories: Raising Awareness About the Link Between Desire and Violence 2020
Competencia de pensamiento computacional en la educación no formal2020
Competencia digital docente, actitud y uso de tecnologías digitales por parte de profesores universitarios2022
Competencia Digital Docente: autopercepción en estudiantes de educación2022
Competencia digital docente en estudiantes de último año de Pedagogía de Chile y Uruguay 2019
Competencia digital, profesorado y educación superior: Bibliometría desde la Web of Science2023
Competencia digital y formación profesional en España: análisis documental sobre su regulación, propuestas y recomendaciones2023
Complementantes preposicionales en las relativas de infinitivo 2020
COmpliance with pandemic COmmands Scale (COCOS): The relationship between compliance with COVID-19 measures and sociodemographic and attitudinal variables2022
Comunicació, art i educació 2018
Comunidades de aprendizaje: una contribución a la construcción de la sociedad civil 2008
Confluencias creativas: Un análisis interpretativo de las colaboraciones entre artistas y centros educativos2022
Construir el conocimiento en la era digital: retos y reflexiones2022
Contemporary masculinities: Embodiment, emotion and wellbeing 2019
Courses in the map. Representing knowledge through visual arts [Trayectos en el mapa: artes visuales como representación del conocimiento] 2017
COVID-19 infodemic: More retweets for science-based information on coronavirus than for false information 2020
Create Solidarity Networks: Dialogs in Reddit to Overcome Depression and Suicidal Ideation among Males2021
Creative confluences. An interpretative approach to the contribution of artists in school settings2022
Critica femminista alle norme italiane sulle violenze di genere / Feminist critics at the Italian gender related violence legislation2016
Critical psychosocial concerns in Italy and Spain. 2006
Cuestionando la perspectiva de género en la investigación 2016
¿Cuánto importa la competencia digital docente?: Análisis de los programas de formación inicial docente en Uruguay 2020
Desafíos para Aumentar el Uso de los Resultados de la Investigación Educativa2023
Desafíos para las universidades colombianas frente a políticas nacionales e internacionales de integración de TIC en la educación2020
Design and validation of an assessment tool for educational mobile applications used with autistic learners2021
Design and validation of an instrument to evaluate the adoption of digital technology in university professors2021
Designing a course for stimulating entrepreneurship in higher education through serious games 2012
Design of a mobile application for the safety of people with Autistic Spectrum Disorder: SOS TEA2019
Desvelando nuestra identidad digital / Revealing our digital identity 2012
Developing a Framework for Mobile Learning Adoption and Sustainable Development2023
Developing self-management and teamwork using digital games in 3D simulations2014
Dialogic Feminist Gathering and the Prevention of Gender Violence in Girls With Intellectual Disabilities 2021
Dialogic literary gatherings and out-of-home child care: Creation of new meanings through classic literature2018
Dialogic Scientific Gatherings: The Promotion of Scientific Literacy Among Children2022
Digital competence aspects for employability 2019
Digital Competence in the Knowledge Society 2015
Digital competence of university teachers. An overview of the state of the art2022
Digital solidarity and migrations: analysis on the use of digital technologies among Venezuelan citizens in Quito, Ecuador2022
Digital teaching competence in initial training: Case studies from Chile and Uruguay 2019
Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health2023
Diseño de una aplicación móvil para la seguridad de las personas con Trastorno del Espectro Autista: SOS TEA. 2019
Diseño e implementación de un cambio metodológico en el ámbito científico mediante la gamificación y el modelo de las 5E2018
Diseño y validación de un instrumento de evaluación de aplicaciones educativas para personas autistas 2019
Diseño y validación de un instrumento para evaluar la adopción de la tecnología digital en el profesorado universitario2021
Disseny i validació dun prototip instruccional per a aplicar el model flipped learning en educació superior 2023
DIY: towards feminist methodological practices in social research 2017
Docentes, creatividad artística y compromiso social: retos y posibilidades en la formación inicial2022
Do Ethics and Values Play a Role in Virtual Education? A Study on the Perception of Students and Teachers2023
Ecosistemas tecnológicos de aprendizaje y gestión educativa. Características estratégicas para un diseño eficiente2018
Editorial 2014
Editorial 2012
Editorial: Suicide prevention in the educational context2024
Educating New Generations: Standpoints in Women's and Gender Studies and Implications for the Inclusion of LGBTQ Studies in Italian University Courses 2020
Educational agents and institutions called into action in suicide prevention, intervention, and postvention2023
Educational Impact Evaluation of Professional Development of In-Service Teachers: The Case of the Dialogic Pedagogical Gatherings at Valencia "On Giants' Shoulders"2021
Educators' competences, motivations and teaching challenges faced in education for sustainable development: what are the interlinkages? 2024
Effective strategies that enhance the social impact of social sciences and humanities research2021
Effective strategies that enhance the social impact of social sciences and humanities research2020
Effects of colored lighting on learning processes: Towards a smart classroom 2024
Egalitarian Dialogue Enriches Both Social Impact and Research Methodologies2022
El comportament dels pares en la iniciació a l’atletisme: Una proposta d’investigació acció 2008
El concepto de competencia digital docente: revisión de la literatura2023
El desarrollo de la competencia digital docente durante la formación del profesorado 2018
El desarrollo de la Competencia Digital Docente en Educación Superior. Una revisión sistemática de la literatura2022
El docente en la sociedad digital : una propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada 2017
El docente en la sociedad digital: Una propuesta basada en la pedagogía transformativa y en la tecnología avanzada 2017
Elementos didácticos del aprendizaje móvil: condiciones en que el uso de la tecnología puede apoyar los procesos de aprendizaje2022
El Feedback, la autorregulación del aprendizaje y la satisfacción del estudiantado universitario2024
El papel de las tecnologías digitales en la intervención educativa de niños con trastorno del espectro autista 2018
El paradigma comunicativo crítico 2008
El rugbi inclusiu, una proposta que trenca tòpics: Estudiants de la URV col•laboren en un projecte de rugbi inclusiu impulsat pel Col•legi Públic d’Educació Especial Sant Jordi 2021
El uso de las tabletas y su impacto en el aprendizaje. Una investigación nacional en centros de Educación Primaria 2018
El uso de metodologías altamente competenciales de Educación Física para el aprendizaje de la orientación espacial en Primaria2018
Ensinar e aprender nas novas condiçoes da era digital: Desafios para contextos de leitura e escrita transformados 2016
Entrando por la otra puerta: la indagación para promover el razonamiento científico en educación infantil2022
Espais d'aprenentatge a l'educació infantil: un estudi de cas 2023
Estrategias colaborativas para el diseño de ambientes blended learning en lectura2022
Estrategias para la transformación digital de un centro educativo: una revisión sistemática2022
Estudio exploratorio acerca de la autopercepción del Desarrollo de la Competencia Digital Docente en la Universidad Tecnológica del Uruguay 2023
Estudio exploratorio para conocer las necesidades psicosociales y educativas de un grupo de mujeres de Barcelona 2011
Estudios STEM y la brecha digital de género en bachillerato2022
Evaluación de la competencia digital del alumnado de ciclo superior de primaria en Cataluña2022
Evaluación de la competencia digital docente: Un análisis que integra las perspectivas descriptiva, inferencial y multivariada2024
Evaluación inicial del diseño de unidades didácticas STEM gamificadas con TIC2019
Evaluación y feedback para la mejora del aprendizaje2024
Evaluation of Gender-Related Digital Violence Training in Catalonia2024
Evidence of gender violence negative impact on health as a lever to change adolescents’ attitudes and preferences towards dominant traditional masculinities2021
Evolution and involution in the sexual and reproductive health services in Catalonia (Spain) 2014
Evolution and involution in the sexual and reproductive health services in Catalonia (Spain)2014
Experiencias de investigación feminista: propuestas y reflexiones metodológicas 2014
Experiencias fronterizas y efectos de las movilidades sociales y de clase 2013
Exploring classroom temperature and humidity on students’ emotions through IoT and image processing2024
Exploring learners' practices and perceptions on the use of mobile portfolios as methodological tool to assess learning in both formal and informal contexts2012
Exploring the Social Presence in 3D Virtual Learning Environments 2016
Factores determinantes que permiten establecer tipologías de profesorado en el contexto de la innovación tecnológica educativa.2022
Factors That Influence Teachers’ Willingness to AdopMobile Technologies: Challenges and Opportunities2024
Feminismo(s): hibridaciones frente a diferencialismos 2020
Feminisms and Activisms: Reflections on the politics of writing and the editorial process 2005
Feminist evaluation of gender related violence educational programs: a situated proposal2022
Feminitast activist research. A methodological dialogue with social movements 2017
First-year College Students' Digital Competence 2019
Flipped classroom para adquirir la competencia digital docente: Una experiencia didáctica en la Educación Superior 2018
Flipped Learning and its learning times distribution: An experience in secondary education2022
Flipped Learning in Higher Education: A Scoping Review of Implementation 2023
Flipped Learning y su distribución de los tiempos de aprendizaje: Una experiencia en educación secundaria2022
Fomentar las habilidades de programación y pensamiento computacional: una acción formativa para futuros docentes de educación infantil 2023
Formación de Familiares y Voluntariado. Los Beneficios de la Solidaridad en la Escuela 2019
Formación para la función directiva en la escuela: El caso de Tarragona (Cataluña) 2018
Formar y evaluar competencias en educación superior: una experiencia sobre inclusión digital2023
Formative Assessment at University Using Digital Technology Tools2020
From the anti-choice mobilization to Vox: the incorporation of anti-feminism into the political agenda of the Spanish populist right wing2023
Gender-Related Violence and Young People:An Overview of Italian, Irish, Spanish, UKand EU Legislation2015
Gender-sensitive sentiment analysis for estimating the emotional climate in online teacher education2023
Género y TIC: en torno a la brecha digital de género 2012
Guía de diseño de Smart Classrooms basada en condiciones ambientales 2023
Hacia una visión aglutinadora del concepto de PLE2020
How Can the Roma Deal with the Health and Social Crisis Generated by the COVID-19 Pandemic? Inequalities, Challenges, and Successful Actions in Catalonia (Spain)2023
How classroom acoustics influence students and teachers: A systematic literature review2021
How do vulnerable youth complete secondary education? The key role of families and the community2018
How inclusive interactive learning environments benefit students without special needs2021
How the Psychology of Education Contributes to Research With a Social Impact on the Education of Students With Special Needs: The Case of Successful Educational Actions 2020
Identifying Key Concepts of the Language of Desire and the Language of Ethics in Dialogic Literary Gatherings2024
Identifying the key success factors for the adoption of mobile learning2021
'If I can't dance, it ain't my revolution.' Queer-feminist inquiries into Pink Bloque's revolutionary strategies 2015
Ikerkuntza feministarako epistemologiari eta metodologiari buruzko gogoetak 2015
Impacting life expectancies of incarcerated people through dialogic scientific gatherings and dialogic scientific workshops in prisons2024
Implementación de material educativo gamificado para la enseñanza-aprendizaje de la matemática en alumnos con Síndrome de Down2020
Implementing Dialogic Gatherings in TESOL teacher education2021
Implementing Youth Worker Networks to Achieve Social Impact in the Eradication of LGBTQIA-Phobia2024
Improve the Teaching Competencies on Linguistic-Communicative Area of Future Teachers on Early Childhood Education by Using Service-learning 2020
Incidencia de las TIC en la formación de los Terapistas Ocupacionales2018
Inclusion and Social Cohesion in a Digital Society 2015
Incotic 2.0. Una nueva herramienta para la autoevaluación de la competencia digital del alumnado universitario 2018
Indicadors d’avaluació per recollir informació a les sessions de psicomotricitat del segon cicle d’educació infantil2022
Influence of teaching activities, environmental conditions and class schedules on teacher stress measured with a smartwatch: a pilot study2023
Influence on self-efficacy of the degree of authenticity of the inquiry carried out in two secondary school science projects2021
Innovative Methodological Approach to Analyze Innovation and Social Impact2022
Inside a 3D simulation: Realism, dramatism and challenge in the development of students' teacher digital competence 2019
Institutional self-assessment and headship in inclusive schools2014
Integración del movimiento maker en el aula: una experiencia práctica en el primer año de un proyecto educativo 2023
Integrating Digital Competence in Higher Education Curricula: an Institutional Analysis2021
Interaction in the virtual world: An analysis of students' construal of pedagogic subject positions in a 3D virtual learning environment 2013
Interactive Learning Environments for the Educational Improvement of Students With Disabilities in Special Schools2018
Inversión de las empresas ecuatorianas en las TICS durante el siglo XXI y ante la pandemia Covid-19 2021
"I see myself as a STEM person": Exploring high school students' self-identification with STEM2022
“I Wish I Could Have Helped Him in Some Way or Put the Family on Notice”: an Exploration of Teachers’ Perceived Strengths and Deficits in Overall Knowledge of Suicide2021
Jane Addams, Coherence in Uncertain Times: a Political Entrepreneurship in Social Work2021
Job Satisfaction of Child and Youth Residential Care Professionals: A European Overview2024
La autopercepción del liderazgo docente2022
La coeducación en un contexto multicultural. De Cenicienta a Mulan, hacia la igualdad de género 2008
La competencia digital de la ciudadanía: una necesidad creciente en una sociedad digitalizada2020
La competencia digital de los docentes de los conservatorios. Estudio de autopercepción en España2019
La competencia digital de los futuros docentes: ¿Cómo se ven los actuales estudiantes de educación? 2016
La Competencia Digital Docente: Diseño y validación de una propuesta formativa2023
La competencia digital docente: un estudio de caso de una escuela-instituto2022
La construcción de narrativas como método de investigación psico-social. Prácticas de escritura compartida 2009
La dimensió Europea de l’educació a l’Estat Espanyol i a Catalunya 2006
La educación para el desarrollo sostenible en el currículum universitario: una investigación-acción cooperativa con profesorado 2020
La evaluación de actividades competenciales mediante un sistema de videoanálisis: educación no formal con Ninus2021
La evaluación de la competencia digital de los estudiantes: una revisión al caso latinoamericano 2018
La formación en competencias digitales de los futuros docentes: una experiencia de Aprendizaje-Servicio en la universidad2021
La inflexió tonal final d\'enunciats interrogatius amb intenció comunicativa de dubte en espanyol2013
La innovació en educació: aspectes clau i reptes de futur 2018
La integración de las redes sociales para el desarrollo de la competencia digital en la educación superior 2017
L’alumnat de cicle inicial de primària millora la concentració jugant a tennis taula 2021
L’alumnat de cicle inicial de primària millora la concentració jugant a tennis taula2021
La performance, instrumento transversal de enseñanza y aprendizaje. Narración de una experiencia transformadora con alumnado de 4º de Educación Primaria2022
La presencia social en entornos virtuales 3d: reflexiones a partir de una experiencia en la Universidad 2017
Las aulas virtuales en la formación docente como estrategia de continuidad pedagógica en tiempos de pandemia. Usos y paradojas 2020
Las metodologías activas enriquecidas con tecnología 2021
Las redes sociales y la educación superior: Las actitudes de los estudiantes universitarios hacia el uso educativo de las redes sociales, de nuevo a examen 2016
Las redes sociales y la educación superior: las actitudes de los estudiantes universitarios hacia el uso educativo de las redes sociales, de nuevo a examen. 2016
Las TIC en el proceso de transformación educativa. De la educación presencial a la educación a distancia 2021
La tecnología móvil: Una herramienta para la mejora de la inclusión digital de las personas con TEA 2017
La tecnología móvil. Una herramienta para la mejora de la inclusión digital de las personas con TEA 2017
La universidad digital: aproximación a un análisis crítico de los planes de transformación digital de las universidades públicas españolas2023
Leadership and professional identity in school teacher training in Spain (Catalonia)2020
Learning and inclusivity via Interactive Groups in early childhood education and care in the Hope school, Spain2017
L'Escola Rural en els Plans de Formació Inicial dels Estudis de Mestre a les universitats catalanes. Vint anys del Grup Interuniversitari d'Escola Rural (GIER) 2016
Let's talk about digital learners in the digital era2015
Liderazgo y éxito escolar en contextos desfavorecidos: La perspectiva de los directores2020
Los desafíos de la pedagogía cyberfeminista: un estudio de caso 2012
Marcos legislativos y prácticas educativas sobre violencias de género y juventud en Cataluña/Legislative frameworks and educational practices on gender related violence and youth in Catalonia2014
Metodologías feministas con tecnologías para la gestión de la información en la enseñanza universitaria. 2020
Minimum entropy collaborative groupings: A tool for an automatic heterogeneous learning group formation2023
Model of psychosocial determinants of health in processes of social exclusion2023
MODELS AND FUNCTIONS OF SCHOOL MANAGEMENT IN SPAIN: THE CASE OF TARRAGONA2015
Motivaciones y satisfaciones generizadas en el digital_learning: un estudio de caso 2011
Más allá del plagio: Relevancia de la ética en entornos virtuales de aprendizaje2020
Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators2021
Multivariate data analysis: Validation of an instrument for the evaluation of teaching digital competence2023
Music in the European Higher Education Area. Inequalities with respect to the university system and the urgency of a solution2023
Navigating choppy discourses: A conceptual framework for understanding synchronous text-based computer-mediated communication 2020
Not all men: the debates in social networks on masculinities and consent2024
“No va amb mi” La influència del disseny d’activitats STEM sobre el posicionament de l’alumnat en aquest àmbit2020
ON THE IMPOSITION OF THE GENDER SYSTEM AND TRANSPHOBIA: GENDER CREATIVE CHILDREN AND TRANS* YOUTHS' LIFE STORIES2021
Overcoming feudal constraints on educational research in Spain: the impact of the CIMIE conference 2019
Participants’ perceptions about their learning with first LEGO® league competition – A gender study2020
PARTICIPATORY ART, COMMUNITY AND EDUCATION FOR SOCIAL ENGAGEMENT. THE PORTRAIT OF A VULNERABLE GROUP PROJECT2022
Pathways to Equitable and Sustainable Education through the Inclusion of Roma Students in Learning Mathematics2018
Pedagogía cyberfeminista: Entre utopía y realidades 2011
Pedagogía cyberfeminísta: Entre utopía y realidades 2011
Pilot study of real-time Emotional Recognition technology for Secondary school students2022
Políticas sobre violencias y abusos sexuales en las universidades catalanas 2019
¿Por qué AICLE? Un análisis de la literatura desde la perspectiva de los docentes de materias no lingüísticas 2020
Pre-service Physical Education Teachers’ self-management ability: a training experience in 3D simulation environments2017
Pre-service teachers' appreciations of teacher-educators' strategies when learning about narratives 2019
Professional Digital Competence: Definition, Frameworks, Measurement, and Gender Differences: A Systematic Literature Review2023
Proyecto 'Extended Learning Time' : contribuyendo a generar vocaciones científicas en contextos en riesgo de exclusión social2017
Proyecto Retrato Social: lo que la educación formal puede aprender del arte comunitario 2019
Qualificació en l’ús docent de la pissarra digital interactiva: desenvolupament d’una rúbrica per avaluar mestres 2020
Qué gana stem con la gamificación 2019
¿Qué opinan los Maestros sobre las Competencias de Liderazgo Escolar y sobre su Formación Inicial? 2018
Radicalising academia or emptying the critics? 2003
Rúbrica per a la incorporació de la perspectiva de gènere i la prevenció de les violències de gènere en assignatures universitàries 2021
Reaching Social Impact through Communicative Methodology. Researching With Rather than On Vulnerable Populations: the Roma Case 2019
Reconocer el sexismo en espacios participativos 2012
Redescobrint espais de memòria i respecte des de la cultura visual 2022
Reducing Health Effects on Deceit in Heterosexual Sexual-Affective Relationships: The Impact of the Preventive Socialization Program (PSP)2022
Reflecting on an academic practice to boost gender awareness in future schoolteachers 2012
Remote experiments for STEM education and engagement in rural schools: The case of project R3 2023
\Renaixement humà. Global Classroom durant el confinament internacional, Mèxic-Espanya\ 2021
Resistance to and Transformations of Gender-Based Violence in Spanish Universities: A Communicative Evaluation of Social Impact 2019
Safety, Inclusion and Technology: a Technological Solution for Emergency Situations2023
School leadership practices, challenges and opportunities in Spain from key agents' perspective2022
Schools that 'open doors' to prevent child abuse in confinement by COVID-192020
Secondary school students’ perception according to their learning style of a mathematics Flipped Classroom2021
Seguridad, inclusión y tecnología: una solución tecnológica para situaciones de emergencia2023
Self and identity: raising undergraduate students' awareness on their digital footprints2012
Self-Perceived Bullying Victimization in Pre-Adolescent Schoolchildren With ADHD2023
Self-perception of teacher leadership2022
Semi-professional school leadership in Spain: Gender differences2020
Sentiment analysis for formative assessment in higher education: a systematic literature review2023
Sexual orientation, gender identity and gender expression-based violence in Catalan universities: qualitative findings from university students and staff2021
Simul@: una experiencia para el desarrollo de competencias transversales en la formación de docentes en Educación Física en mundos 3D 2013
Smart Classrooms i l'adveniment de la Quarta Revolució Industrial: anàlisi dels factors clau per al disseny d'aules intel¿?ligents2021
Smart schools on the way: How school principals from Catalonia approach the future of education within the fourth industrial revolution2022
Sobre los códigos de la entonación emocional convencional de las preguntas periodísticas en las entrevistas radiofónicas2020
Social Dance in Support Groups for Female Victims of Male Violence against Women2022
Social Impact Ex-Post Evaluation Protocol2022
Social Impact Indicators in the Context of the Roma Community: Contributions to the Debate on Methodological Implications2022
Spanish Adaptation of the Family Involvement Questionnaire-High School: Version for Parents2022
Spanish Zimbardo Time Perspective Inventory construction and validity among higher education students 2014
Special Issue on Femnisms and Activisms 2005
Stop Blaming me for What Others Did to you: New Alternative Masculinity's Communicative Acts Against Blaming Discourses2021
Student Communication and Study Habits of First-year University Students in the Digital Era 2016
Student Perceptions of ePortfolio as Competence Assessment During the Practical Training Period for Early Childhood and Primary School Teaching2016
Student teachers volunteering in pre-service programmes in successful schools: Contributing to their successful training2019
Study of the self-efficacy of the mathematics teachings of the fourth-year students of Universidad del Azuay and Universitat Rovira i Virgili2021
Teacher decision making tool: Development of a prototype to facilitate teacher decision making in the classroom2023
Teacher Digital Competence: self-perception in education students 2022
Teacher Education in Schools as Learning Communities: Transforming High-Poverty Schools through Dialogic Learning 2017
Teacher Education in Schools as Learning Communities: Transforming High-Poverty Schools through Dialogic Learning 2017
Teachers Evaluation of the Usability of a Self-Assessment Tool for Mobile Learning Integration in the Classroom2024
Teacher views on educational robotics and its introduction to the compulsory curricula 2020
Teacher views on educational robotics and its introduction to the compulsory curricula2020
Tecnologías Digitales para la atención de personas con Discapacidad Intelectual2021
Teorías ¿sobre/para/desde/en/por? los movimientos sociales 2007
The approaches and 'reponse' of Catalan universities to LGBTIQ+ phobic violence2019
The challenges of cyberfeminist pedagogy: A case study [Los desafíos de la pedagogía cyberfeminista: Un estudio decaso] 2012
The Contribution of Digital Portfolios to Higher Education Students’ Autonomy and Digital Competence2023
The Creation of Learning Networks in Two Spanish Public High Schools: One-to-One Programs' Efectiveness 2013
The digital competence of teachers and students in secondary education schools2024
The digital competence of university students: a systematic literature review 2020
The digital gender gap in secondary school: differences in self-perceived competence and attitude towards technology2023
The effects of children’s participation and co-creation in science 2024
THE ETHICAL COMMITMENT OF VIRTUAL EDUCATION2022
The Flipped classroom in the learning of korfball in fifth and sixth grade2019
The Go-Lab Project as a virtual learning environment: Analysis and future2020
The impact of culture on instructional design and quality 2015
The Impact of One Book About Friendship in the Lives of Readers2022
The inclusion of students with special educational needs in learning communities [La inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales en comunidades de aprendizaje] 2015
The integration of sustainable development goals in educational robotics: A teacher education experience2020
The interactive whiteboard as a tool for teaching, learning and creating material 2012
The knowledge building international project as an innovative learning environment [Le projet international de construction des connaissances en tant qu’environnement d’apprentissage innnovateur]2021
The language of ethics and double standards in the affective and sexual socialization of youth. Communicative acts in the family environment as protective or risk factors of intimate partner violence. 2018
The Montserrat’s neighbourhood dream: involving Moroccan residents in a school-based community development process in urban Spain 2020
Theoretical-practical and legislative advances in professionalization of the school leadership role in Spain. Catalonia's case2013
The Right Periphery of Interrogatives in Catalan and Spanish: Syntax/Prosody Interactions 2013
The smart classroom as a means to the development of ESD methodologies2020
The Use of Artificial Intelligence Techniques in Smart Classrooms is in Its Infancy2024
The use of tablets and their impact on learning. A national research in Primary Education schools2018
The validity and reliability of a novel app for the measurement of change of direction performance 2019
The Zero Violence Brave Club: A Successful Intervention to Prevent and Address Bullying in Schools2021
Towards a Technological Ecosystem for the Management and Organization of a Music Education Center. The Case of the ESMUC2024
Tracking the behavior of players in a finance simulation and identifying work patterns 2015
Training pre-service teachers to enhanced digital education2022
Transformando dinámicas generizadas: propuestas de activistas de Movimientos Sociales mixtos 2003
Transphobic violence in educational centers: Risk factors and consequences in the victims’ wellbeing and health2021
Triangulação metodológica para definir perfis educacional EVAs 2015
“Tu enfoque determina tu realidad”: una vida dedicada a unir teoría y práctica en la investigación cualitativa 2018
Una rúbrica para evaluar la competencia digital del profesor universitario en el contexto latinoamericano2018
Una Solución Tecnológica para Personas con Discapacidad Intelectual en Situaciones de Emergencia2022
Una vida y una obra dedicada a la educación 2022
Un escenario de aprendizajes para la formación de formadores en TIC 2021
University and the 2030 Agenda for Sustainable Development: processes and prospects 2019
Validation of a tool for self-evaluating teacher digital competence2021
What do we know about students' positioning in STEM? A systematic literature review2022
Who Promoted the Nightlife of Flirts? Freedom or Capitalist Bussiness?2022
"Without support, victims do not report": The Co-creation of a workplace sexual harassment risk assessment survey tool2023
You Are Not Alone: The (In)Visible Homeless and the Role of Social Workers and Related Professionals2022
“Your Friends Do Matter”: Peer Group Talk in Adolescence and Gender Violence Victimization2021