Autor según el artículo: Rius Dalmau, Maria Inmaculada
Departamento: Filologies Romàniques
Autor/es de la URV: RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
Palabras clave: métodologia per a l'ensenyament de llengües modernes Gramàtiques i manuals de francès métodos para la enseñanza de lenguas Gramáticas y manuales de francés language teaching French text books language teaching methods
Resumen: The author presents an extract from a notebook used for class preparation by a French teacher who taught in Spain from 1927 to 1971. He was trained at the Instiución Libre de Enseñanza, an institute that brought a significant contribution to the renewal of modern language teaching. An indeed, the texts drawn up by our teacher ¿lively an rooted in de lived experience of his students- reflect the principles of de active school, centring the educational experience around the students¿ need and interests. But they also show the mixed or eclectic methodological approach to teaching that began to appear all across Europe between the two wars, and which brought flexibility to the direct method by combining the hardline propositions coming from Germany with more traditional approaches. It¿s a very modern methodological approach for the time in Spain.
Grupo de investigación: Grup de Recerca en Lingüística Aplicada
Áreas temáticas: Ciències de l'educació Ciencias de la educación Education sciences
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Palabra clave otro idioma: enseignement de langues Gramáticas y manuales de francés Méthodes pour l'enseignement des langues modernes
ISSN: 0992-7654
Identificador del autor: s/n
Fecha de alta del registro: 2015-10-30
Página final: 122
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/submittedVersion
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2005
Página inicial: 103
Tipo de publicación: Article Artículo Article