Articles producció científica> Filologies Romàniques

L'educació a Catalunya durant el segle XX: una visió a través del lèxic

  • Datos identificativos

    Identificador: PC:1247
    Autores:
    Rius Dalmau, Maria Inmaculada
    Resumen:
    En aquest article, s’analitza el lèxic emprat en diversos documents referents a l’edu-cació a Catalunya durant el segle XX. A partir d’aquesta anàlisi, elaborem un quadrecomparatiu que reflecteix la presència de les paraules i la seva freqüència d’ús durant lesdiferents etapes en què hem dividit l’esmentat segle. Prèviament, duem a terme una breuintroducció històrica per tal de donar informació sobre el context polític, social i educa-tiu de l’època. Posteriorment, realitzem un comentari sobre l’ús d’algunes paraules en elsdocuments analitzats, tot destacant-ne la notable disminució de mots com ara voluntat,esforç,deure,alegria,esperit,disciplina, etc., així com l’aparició de nous termes com araestratègia,flexibilitat,globalització,innovació,adequació,interculturalitat...En general,creiem que la recerca que hem dut a terme mostra el fet que, en els últims compassos delsegle passat, sembla haver-se descuidat el treball d’aspectes com ara la voluntat i l’esforç,encaminats a aconseguir la maduresa interior de la persona.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Rius Dalmau, Maria Inmaculada
    Departamento: Filologies Romàniques
    Autor/es de la URV: RIUS DALMAU, MARIA INMACULADA
    Palabras clave: education in Catalonia educational lexicon La educación en Cataluña léxico educativo L'educació a Catalunya lèxic educatiu
    Resumen: En aquest article, s’analitza el lèxic emprat en diversos documents referents a l’edu-cació a Catalunya durant el segle XX. A partir d’aquesta anàlisi, elaborem un quadrecomparatiu que reflecteix la presència de les paraules i la seva freqüència d’ús durant lesdiferents etapes en què hem dividit l’esmentat segle. Prèviament, duem a terme una breuintroducció històrica per tal de donar informació sobre el context polític, social i educa-tiu de l’època. Posteriorment, realitzem un comentari sobre l’ús d’algunes paraules en elsdocuments analitzats, tot destacant-ne la notable disminució de mots com ara voluntat,esforç,deure,alegria,esperit,disciplina, etc., així com l’aparició de nous termes com araestratègia,flexibilitat,globalització,innovació,adequació,interculturalitat...En general,creiem que la recerca que hem dut a terme mostra el fet que, en els últims compassos delsegle passat, sembla haver-se descuidat el treball d’aspectes com ara la voluntat i l’esforç,encaminats a aconseguir la maduresa interior de la persona.
    Grupo de investigación: Grup de Recerca en Lingüística Aplicada
    Áreas temáticas: Education sciences Ciencias de la educación Ciències de l'educació
    ISSN: 0210-2331
    Identificador del autor: s/n
    Fecha de publicacion del artículo: 01/02/2006
    Página final: 89
    Fecha de alta del registro: 2015-11-01
    Volumen de revista: 302
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://www.rosasensat.org/revista/us-i-abus-del-llibre-de-text/
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2006
    Página inicial: 84
    Tipo de publicación: Article Artículo Article
  • Palabras clave:

    Educació -- Catalunya -- Història -- S. XX
    Educació -- Catalunya
    education in Catalonia
    educational lexicon
    La educación en Cataluña
    léxico educativo
    L'educació a Catalunya
    lèxic educatiu
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    Ciències de l'educació
    0210-2331
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar