Autor según el artículo: Segarra, J; Bueno, A; Barrazueta, J; Julia, C
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: Julià Ferré, Maria Carmen / SEGARRA ESCANDÓN, JAIME
Palabras clave: Teaching of mathematics Self-efficacy Primary education Beliefs Attitudes Achievement teaching of mathematics self-efficacy beliefs attitudes achievement
Resumen: This research studies the self-efficacy of the teaching of mathematics of the fourth-year students of the Primary Education degree of the University of Azuay, Cuenca, Ecuador, and Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, Spain. In this study, the Personal Mathematics Teaching Efficacy questions from the Mathematics Teaching Efficacy Belief Instrument were selected. The results obtained show significant differences between the students of the two universities. This study indicates that the Level Mathematical Curriculum can influence students' self-efficacy.
Áreas temáticas: Revistas de ciencias de la educación Revistas de ciencias Pedagogical & educational research Mathematics (miscellaneous) Ensino Education, scientific disciplines Education Educación Educació Ciencias sociales Ciencias de la educación
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: carme.julia@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0003-3440-6175
Fecha de alta del registro: 2024-07-27
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Referencia al articulo segun fuente origial: Pna. Revista De Investigación En Didáctica De La Matemática. 16 (1): 78-97
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Segarra, J; Bueno, A; Barrazueta, J; Julia, C (2021). Study of the self-efficacy of the mathematics teachings of the fourth-year students of Universidad del Azuay and Universitat Rovira i Virgili. Pna. Revista De Investigación En Didáctica De La Matemática, 16(1), 78-97. DOI: 10.30827/pna.v16i1.18519
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2021
Tipo de publicación: Journal Publications