Articles producció científica> Pedagogia

Study of the self-efficacy of the mathematics teachings of the fourth-year students of Universidad del Azuay and Universitat Rovira i Virgili

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9245925
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/imarina9245925
  • Autores:

    Segarra, J
    Bueno, A
    Barrazueta, J
    Julia, C
  • Otros:

    Autor según el artículo: Segarra, J; Bueno, A; Barrazueta, J; Julia, C
    Departamento: Pedagogia
    Autor/es de la URV: Julià Ferré, Maria Carmen / SEGARRA ESCANDÓN, JAIME
    Palabras clave: achievement attitudes beliefs self-efficacy teaching of mathematics Achievement Attitudes Beliefs Primary education Self-efficacy Teaching of mathematics
    Resumen: This research studies the self-efficacy of the teaching of mathematics of the fourth-year students of the Primary Education degree of the University of Azuay, Cuenca, Ecuador, and Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, Spain. In this study, the Personal Mathematics Teaching Efficacy questions from the Mathematics Teaching Efficacy Belief Instrument were selected. The results obtained show significant differences between the students of the two universities. This study indicates that the Level Mathematical Curriculum can influence students' self-efficacy.
    Áreas temáticas: Ciencias de la educación Ciencias sociales Educació Educación Education Education, scientific disciplines Ensino Mathematics (miscellaneous) Pedagogical & educational research Revistas de ciencias Revistas de ciencias de la educación
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: carme.julia@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0003-3440-6175
    Fecha de alta del registro: 2024-02-03
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/article/view/18519
    Referencia al articulo segun fuente origial: Pna. Revista De Investigación En Didáctica De La Matemática. 16 (1): 78-97
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Segarra, J; Bueno, A; Barrazueta, J; Julia, C (2021). Study of the self-efficacy of the mathematics teachings of the fourth-year students of Universidad del Azuay and Universitat Rovira i Virgili. Pna. Revista De Investigación En Didáctica De La Matemática, 16(1), 78-97. DOI: 10.30827/pna.v16i1.18519
    URL Documento de licencia: http://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI del artículo: 10.30827/pna.v16i1.18519
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2021
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Education,Education, Scientific Disciplines,Mathematics (Miscellaneous)
    achievement
    attitudes
    beliefs
    self-efficacy
    teaching of mathematics
    Achievement
    Attitudes
    Beliefs
    Primary education
    Self-efficacy
    Teaching of mathematics
    Ciencias de la educación
    Ciencias sociales
    Educació
    Educación
    Education
    Education, scientific disciplines
    Ensino
    Mathematics (miscellaneous)
    Pedagogical & educational research
    Revistas de ciencias
    Revistas de ciencias de la educación
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar