Articles producció científica> Psicologia

Rúbrica per a la incorporació de la perspectiva de gènere i la prevenció de les violències de gènere en assignatures universitàries

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9271541
    Autores:
    Adriana Gil JuárezJoel Feliu i Samuel-LajeunesseBarbara BigliaSara CaglieroIolanda TortajadaElsa Gil MateuM Concepció Torres SabatéJordi Tous
    Resumen:
    We present a rubric so that university faculty can assess the presence of a Gender Perspective in their teaching. This rubric has been elaborated through the collaborative work of teaching staff of URV, UAB and UOC degrees. It will allow to assess the incorporation of the GP in three levels: Formal-incipient; Explicit-proactive; and, Transformative. The rubric incorporates elements that help to prevent gender and sexual violence in the classroom, at face-to-face and virtual levels.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Adriana Gil Juárez; Joel Feliu i Samuel-Lajeunesse; Barbara Biglia; Sara Cagliero; Iolanda Tortajada; Elsa Gil Mateu; M Concepció Torres Sabaté; Jordi Tous
    Departamento: Infermeria Psicologia Estudis de Comunicació Pedagogia
    Autor/es de la URV: Biglia, Barbara / Cagliero, Sara / Gil Juárez, Adriana / Gil Mateu, Elsa / Torres Sabaté, Maria Concepció / Tortajada Gimenez, Yolanda / Tous Pallarés, Jordi
    Resumen: We present a rubric so that university faculty can assess the presence of a Gender Perspective in their teaching. This rubric has been elaborated through the collaborative work of teaching staff of URV, UAB and UOC degrees. It will allow to assess the incorporation of the GP in three levels: Formal-incipient; Explicit-proactive; and, Transformative. The rubric incorporates elements that help to prevent gender and sexual violence in the classroom, at face-to-face and virtual levels.
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: adriana.gil@urv.cat sara.cagliero@urv.cat mariaconcepcio.torres@urv.cat yolanda.tortajada@urv.cat jordi.tous@urv.cat barbara.biglia@urv.cat elsa.gil@urv.cat elsa.gil@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0002-2170-4117 0000-0002-6303-8984 0000-0002-5008-8069 0000-0002-9310-652X 0000-0001-7685-9071 0000-0003-0135-4866
    Fecha de alta del registro: 2024-06-28
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/380126
    Referencia al articulo segun fuente origial: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació. (5): 168 -
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Adriana Gil Juárez; Joel Feliu i Samuel-Lajeunesse; Barbara Biglia; Sara Cagliero; Iolanda Tortajada; Elsa Gil Mateu; M Concepció Torres Sabaté; Jordi (2021). Rúbrica per a la incorporació de la perspectiva de gènere i la prevenció de les violències de gènere en assignatures universitàries. : CIDUI
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2021
    Tipo de publicación: Proceedings Paper
  • Palabras clave:

    Gender perspective, assessment rubric, gender violence, intersectionality, syllabus
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar