Autor según el artículo: M Concepció Torres Sabaté
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: Torres Sabaté, Maria Concepció
Palabras clave: Societat Igualtat Educació Dona Coeducació
Resumen: In Ashen we see the submissive woman with the dream find the rescuing prince, a good husband who assures the survival and if a good life, safe and calm is possible, being able also to listen to its own desires and to give in to them, as the taste and benefit that experiments in the dance beyond the midnight. From children brave like Caperucita Red, with eager spirit fot curiosity and discovery to move away and to take a walk by forest, knowing plants, animal and scents, until it approaches us to history the personage of Mulan that still confronts its responsibility knowing that it goes againts the principles and familiar and social customs, fights by his libertat, by the honor of the family, although in the end the love continues winning. Through these personages we can study the evolution of the society before the concept of sort equality. Són three still present feminine profiles socially in this S. XXI.
Áreas temáticas: Educación Educació Ciencias de la educación
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: mariaconcepcio.torres@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0002-5008-8069
Fecha de alta del registro: 2023-10-21
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enlace a la fuente original: https://pedagogia.fcep.urv.cat/revistaut/revistes.php
Referencia al articulo segun fuente origial: Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació. (2): 45-55
Referencia de l'ítem segons les normes APA: M Concepció Torres Sabaté (2008). La coeducación en un contexto multicultural. De Cenicienta a Mulan, hacia la igualdad de género. Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació, (2), 45-55
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2008
Tipo de publicación: Journal Publications