Autor según el artículo: Carme Garcia Yeste; Lourdes Rué Rosell
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: García Yeste, Carme
Resumen: The current article presents the main characteristics of the Learning Communities project. This project is addressed towards the transformation of the educational centres with the aim of overcoming the school failure and the coexistence problems. Its commitment to the dialogical learning shows up the need of establishing an egalitarian dialogue in which the whole educational community joins forces in order to achieve common objectives which improves the educational success of all the students.
Áreas temáticas: Educación Educació Ciencias de la educación
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: carme.garciay@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0001-9717-8021
Fecha de alta del registro: 2023-10-21
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Enlace a la fuente original: https://pedagogia.fcep.urv.cat/revistaut/revistes.php
Referencia al articulo segun fuente origial: Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació. (2): 75-85
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Carme Garcia Yeste; Lourdes Rué Rosell (2008). Comunidades de aprendizaje: una contribución a la construcción de la sociedad civil. Universitas Tarraconensis
revista De Ciències De L'educació, (2), 75-85
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2008
Tipo de publicación: Journal Publications