Articles producció científica> Pedagogia

Espais d'aprenentatge a l'educació infantil: un estudi de cas

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9293027
    Autores:
    Minelli de Oliveira, Janaina
    Resumen:
    El present estudi de cas pretén entendre la dinàmica dels dissenys pedagògics d’espais d’aprenentatge a l’educació infantil a una escola pública catalana. Les dades de l’estudi inclouen observació a l’aula, entrevistes, notes de camp, enregistraments d’àudio i vídeo i fotografies. Els espais d’aprenentatge es teoritzen com la contrapartida tridimensional, tangible i observable dels entorns d’aprenentatge. Aquest estudi argumenta que els espais d’aprenentatge a l’educació infantil són dissenys pedagògics en què l’elecció és un actiu potent. Els professors i els aprenents exerceixen la presa de decisions sobre aspectes essencials de l’aprenentatge, com ara què s’ha d’aprendre, com s’ha d’aprendre, amb qui es durà a terme l’aprenentatge i a quin ritme. Els professors ho aconsegueixen mitjançant el disseny pedagògic de l’espai d’aprenentatge, i els aprenents ho fan explorant i actualitzant el disseny pedagògic. Els espais d’aprenentatge s’han d’harmonitzar amb l’entorn d’aprenentatge, és a dir, la promoció d’una cultura participativa i creativa impregna tots els aspectes de l’escola.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Minelli de Oliveira, Janaina
    Departamento: Pedagogia
    Autor/es de la URV: de Oliveira Ramos, Janaina Minelli
    Resumen: El present estudi de cas pretén entendre la dinàmica dels dissenys pedagògics d’espais d’aprenentatge a l’educació infantil a una escola pública catalana. Les dades de l’estudi inclouen observació a l’aula, entrevistes, notes de camp, enregistraments d’àudio i vídeo i fotografies. Els espais d’aprenentatge es teoritzen com la contrapartida tridimensional, tangible i observable dels entorns d’aprenentatge. Aquest estudi argumenta que els espais d’aprenentatge a l’educació infantil són dissenys pedagògics en què l’elecció és un actiu potent. Els professors i els aprenents exerceixen la presa de decisions sobre aspectes essencials de l’aprenentatge, com ara què s’ha d’aprendre, com s’ha d’aprendre, amb qui es durà a terme l’aprenentatge i a quin ritme. Els professors ho aconsegueixen mitjançant el disseny pedagògic de l’espai d’aprenentatge, i els aprenents ho fan explorant i actualitzant el disseny pedagògic. Els espais d’aprenentatge s’han d’harmonitzar amb l’entorn d’aprenentatge, és a dir, la promoció d’una cultura participativa i creativa impregna tots els aspectes de l’escola.
    Áreas temáticas: Educación Ciencias sociales
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: janaina.oliveira@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0001-5946-3622
    Fecha de alta del registro: 2023-06-09
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Referencia al articulo segun fuente origial: Comunicació Educativa. (35): 141-160
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Minelli de Oliveira, Janaina (2023). Espais d'aprenentatge a l'educació infantil: un estudi de cas. Comunicació Educativa, (35), 141-160. DOI: 10.17345/comeduc2022141-160
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2023
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Learning spaces; creativity; case study; choice; childhood education
    Educación
    Ciencias sociales
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar