Autor según el artículo: Marta Camarero Figuerola; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: Tierno García, Juana María
Palabras clave: Educación Psicología y educación
Resumen: In the current educational landscape, assessment and feedback are considered tools that complement each other to achieve and guarantee improved learning. It is commonly assumed that assessment should not only occur at the end of the learning process, with the aim of certifying a level of achievement of objectives or competencies, but that it must be at the service of learning, as a guide and stimulant for teachers and students. Emphasis is therefore placed on the formative purpose and, in this sense, assessment is conceived as continuous and always accompanied by some type of feedback (Cano-García et al., 2020).
Áreas temáticas: Administração pública e de empresas, ciências contábeis e turismo Ciencias de la educación Ciencias sociales Educação Educación Enfermagem Engenharias iv Ensino Estudios sobre américa latina Interdisciplinar Pedagogical & educational research
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: juanamaria.tierno@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0002-1027-7332
Fecha de alta del registro: 2024-11-30
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Referencia al articulo segun fuente origial: Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa. 17 (2): 7 - 9
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Marta Camarero Figuerola; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García (2024). Evaluación y feedback para la mejora del aprendizaje. Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa, 17(2), 7 - 9
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2024
Tipo de publicación: Journal Publications