Treballs Fi de Grau> Pedagogia

L'efecte dels hàbits saludables en infants a les aules del Baix Penedès

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:7448
  • Autors:

    Caballero Gatell, Sílvia
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2024-01-30
    Resum: La recerca d’aquest projecte sorgeix del supòsit d’un augment en els mals hàbits alimentarisdels infants d’educació primària. Els hàbits de vida saludables són fonamentals per a la nostra salut i la dels infants, aquests han d’adquirir-se i ensenyar-se des de l’àmbit familiar i escolar.Dins el currículum d’educació bàsica, podem trobar diversos punts on es mencionen els objectius referents als hàbits saludables de l’alimentació, l’activitat física i la higiene, queaquests permeten el desenvolupament de les nenes i nens.Els objectius d’aquest projecte és investigar la relació que hi ha entre els hàbits saludables i el rendiment acadèmic en els infants de cicle mitjà de dues escoles del Baix Penedès; analitzar si les pràctiques alimentàries en l’àmbit familiar i educatiu influeixen en el rendiment escolar de les nenes i nens de cicle mitjà i, per acabar, s’identificarà el tipus d’alimentació que tenen els infants de cicle mitjà a través de les famílies.Concretament, en els infants de cicle mitjà de dos centres educatius del Baix Penedès, s’haavaluat les seves pràctiques alimentàries tant en l’àmbit familiar, mitjançant una enquesta dels hàbits alimentaris dirigida a les famílies; com educatiu, i el seu rendiment acadèmic. Amb la informació obtinguda de l’enquesta es podrà conèixer quins són els hàbits alimentaris dels infants.Per altra banda, també es descriuen els diversos projectes, de menjador i de la fruita, que hi ha actius en molts centres educatius actualment, a fi que els alumnes adquireixin estils de vida saludables a les escoles.A través de la recerca en ambdós centres educatius i les dades obtingudes de les notes d’avaluació, s’analitzarà la influència i els efectes que tenen els projectes a les escoles i elshàbits saludables de les nenes i nens. S’ha analitzat quina és la relació entre aquests tresparàmetres. Els resultats mostren una clara diferència entre una escola que promociona elshàbits saludables i una altra que no ho porta a terme. Per tant, es conclou que uns mals hàbits alimentaris i una falta d’educació nutricional perjudiquen eu rendiment acadèmic, la seva capacitat de concentració i el seu estat d'ànim i és cabdal conscienciar als ciutadans de les implicacions que hi ha darrere d’uns mals hàbits alimentaris en els infants. This work is an investigation based on the verification of the effectiveness of the implementation of a daily relaxation habit to improve the concentration of third grade primary students in the classroom. During this, a group of twenty-five students is observed for a period of four weeks to see their evolution and which factors intervene, benefit and hinder the achievement of the habit in question. In addition, data is collected on their behavior and execution of the habit for nine weeks.
    Matèria: Educació
    Idioma: cat
    Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Departament: Pedagogia
    Estudiant: Caballero Gatell, Sílvia
    Curs acadèmic: 2022-2023
    Títol en diferents idiomes: The effect of healthy habits in children in the classrooms of Baix Penedès El efecto de los hábitos saludables en niños en las aulas del Baix Penedès
    Data de la defensa del treball: 2023-06-12
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: Hàbits saludables, salut, benestar físic i mental Healthy habits, healyh, physical and mental well-being Hábitos saludables, salud, bienestar físico y mental
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: L'efecte dels hàbits saludables en infants a les aules del Baix Penedès
    Director del projecte: Villacampa Oliván, Néstor
    Ensenyament(s): Educació Primària
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar