Data d'alta al repositori: 2024-10-01
Resum: En aquest Treball de Fi de Grau en Administració i Direcció d'Empreses, amb un enfocament en Recursos Humans, s'investiga la relació entre les habilitats suaus i la formació acadèmica. Es va realitzar un estudi amb 150 participants de 25 a 60 anys mitjançant un teste competencial per determinar si existeix una correlació entre aquestes habilitats i la formació acadèmica, o si són atributs innats de la personalitat. Es va dissenyar un test de competències per a dos grups de candidats que es van postular a diferents ofertes laborals, diferenciats pel seu nivell educatiu: universitaris o enginyers graduats, i aquells amb educació secundària (ESO). Cada grup va incloure 75 individus, sumant un total de 150 participants. El mètode emprat és quantitatiu, permetent la recopilació de dades numèriques per a la seva anàlisi estadística. Es va aplicar un mostreig aleatori simple per garantir la representativitat i evitar sesgos en els resultats. In this Business Administration and Management investigation degree , I will use a Human Resources perspective and I will analyze the relationship between soft skills and academic education. For this investigation i recolected competency tests from 150 participants with ages between 25 to 60 to determine if there was a correlation between these skills and educational background, or if they were innate personality traits. These participants are applicants for a job offer. A competency test was designed for two kinds of persons, those who had university careers , and those only with secondary education (ESO). Each group included 75 persons. The method employed in this investigation was a quantitative one, due to recompilation of numerical data for statistical purposes. En este Trabajo de Fin de Grado en Administración y Dirección de Empresas, con un enfoque en Recursos Humanos, se investiga la relación entre las habilidades blandas y la formación académica. Se realizó un estudio con 150 participantes de 25 a 60 años mediante un test competencial para determinar si existe una correlación entre estas habilidades y la formación académica, o si son atributos innatos de la personalidad. Se empleó un test de competencias para dos grupos de candidatos que se postularon a distintas ofertas laborales, diferenciados por su nivel educativo: universitarios o ingenieros graduados, y aquellos con educación secundaria (ESO). Cada grupo incluyó a 75 individuos, sumando un total de 150 participantes. El método empleado es cuantitativo, permitiendo la recopilación de datos numéricos para su análisis estadístico. Se aplicó un muestreo aleatorio simple para garantizar la representatividad y evitar sesgos en los resultados.
Matèria: Recursos humans
Idioma: spa
Àrees temàtiques: Economia i empresa Economic and business sciences Economía y empresa
Departament: Gestió d'Empreses
Estudiant: López Also, Alba
Curs acadèmic: 2023-2024
Títol en diferents idiomes: Té sentit la formació acadèmica amb les soft skills? Does academic training make sense with soft skills?
Data de la defensa del treball: 2024-06-25
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: competències, habilitats suaus, recursos humans competencies, soft skills, human resources competencias, habilidades blandas, recursos humanos
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: ¿Tiene sentido la formación académica con las soft skills?
Director del projecte: Cascón Pereira, Rosalía
Ensenyament(s): Administració i Direcció d'Empreses
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)