URV Institutional Repository
Español Català English
Title
Motivació i recursos humans en el sector hoteler: el cas de Salou - TFG:1466
Title in original languageMotivació i recursos humans en el sector hoteler: el cas de Salou
Title in different languagesMotivació i recursos humans en el sector hoteler: el cas de Salou
Title in different languagesMotivation and human resources in the hotel industry: the case of Salou
Title in different languagesMotivación y recursos humanos en el sector hotelero: el caso de Salou
AbstractEl sector hoteler ha anat creixent durant els últims anys fins al punt de convertir-se en el motor econòmic del segle XXI, el qual ha comportat que la competència sigui major any rere any. És per això que ha sorgit la creença de que la fidelitat del client ha de sustentar-se en els recursos humans i no només en els atributs tangibles, els quals són fàcilment imitables i substituïbles. Per aquesta causa, la preocupació de les empreses per buscar maximitzar el potencial dels seus treballadors, sobretot dels que estan en contacte directe amb els clients, ha anat incrementant. Tot i així, per a poder extreure el màxim de cada treballador és indispensable que aquest es trobi satisfet i motivat. En aquest treball s’estudien les tècniques motivacionals existents que s’apliquen en aquest sector, especialment en el departament de recepció dels hotels de Salou, i com afecten aquestes realment a la motivació final del treballador.
AbstractThe hotel industry has been growing during the last years up to the point of turning into the economic engine of the 21st century, which has led to a higher competition year after year. That is why has arisen the belief that customer loyalty must be based on human resources and not only on tangible attributes, which are easily imitable and substitutable. For this reason, the concern of companies to seek to maximize the potential of their workers, especially those in direct contact with customers, has been increasing. However, in order to achieve the maximum from each worker, they must be satisfied and motivated. In this work, the existing motivational techniques applied in this sector are studied, especially in the department of reception from the hotels in Salou, and how these really affect the final worker motivation.
AbstractEl sector hotelero ha ido creciendo durante los últimos años hasta el punto de convertirse en el motor económico del siglo XXI, lo cual ha llevado a que la competencia sea mayor año tras año. Es por ello que ha surgido la creencia de que la fidelidad del cliente debe sustentarse en los recursos humanos y no sólo en los atributos tangibles, los cuales son fácilmente imitables y sustituibles. Por esta causa, la preocupación de las empresas para buscar maximizar el potencial de sus trabajadores, sobre todo los que están en contacto directo con los clientes, ha ido incrementando. Sin embargo, para poder extraer el máximo de cada trabajador es indispensable que éste se encuentre satisfecho y motivado. En este trabajo se estudian las técnicas motivacionales existentes que se aplican en este sector, especialmente en el departamento de recepción de los hoteles de Salou, y cómo afectan estas realmente a la motivación final del trabajador.
KeywordsMotivació, factor humà, sector hoteler
KeywordsMotivation, human resources, hotel industry
KeywordsMotivación, factor humano, sector hotelero
SubjectTurisme
LanguageCatalà
EntityUniversitat Rovira i Virgili (URV)
Education area(s)Turisme
Project directorMuiños Villaverde, Maria Jesús
DepartmentEconomia
Work's public defense date2016-09-01
Creation date in repository2018-03-14
Academic year2015-2016
TFG credits6
ConfidencialityNo
Subject areasTurismo y ocio
Subject areasTourism and leisure
Subject areasTurisme i oci
StudentBanús Rovira, Maria Estel·la
Search your registry in
Available files
Memòria

Information

© 2016 Universitat Rovira i Virgili