Creation date in repository: 2018-12-12
Abstract: En aquest treball s’ha fet un estudi de les estratègies utilitzades per les entitats financeres amb l’objectiu de transmetre informació relacionada amb els seus productes i serveis financers i, per altra banda, a través d’un estudi empíric, un anàlisi de com els consumidors de productes financers reben aquesta informació. S’ha dut una contextualització de l’entorn del negoci bancari i de les entitats financeres. També s’ha analitzat el màrqueting del sector financer, concretament, el màrqueting mix, i el comportament del consumidor propi dels bancs, definint a través del suport bibliogràfic les característiques del client bancari. El centre d’aquest estudi ha sigut una de les etapes del procés de decisió de compra dels consumidors de productes financers: l’etapa de cerca d’informació. Aquesta, s’ha avaluat a través de la realització d’un seguit d’enquestes a una mostra d’individus d’entre 18 i 26 anys que com a mínim haguessin utilitzat o adquirit un producte financer. In this report, a study has been made of the strategies used by financial institutions with the objective of transmitting information related to their financial products and services and, on the other hand, through an empirical study, an analysis of how consumers receive financial products this information. It has taken a contextualization of the banking business environment and financial institutions. The marketing of the financial sector has also been analyzed, specifically, the marketing mix, and the consumer behavior of banks, defining the characteristics of the banking client through bibliographic support. The center of this study has been one of the stages of the purchasing decision process for consumers of financial products: the information search stage. This has been evaluated through the completion of a series of surveys of a sample of individuals between 18 and 26 years who had at least used or acquired a financial product. En este trabajo se ha hecho un estudio de las estrategias utilizadas por las entidades financieras con el objetivo de transmitir información relacionada con sus productos y servicios financieros y, por otra parte, a través de un estudio empírico, un análisis de cómo reciben los consumidores de productos financieros esta información. Se ha llevado una contextualización del entorno del negocio bancario y de las entidades financieras. También se ha analizado el marketing del sector financiero, concretamente, el marketing mix, y el comportamiento del consumidor propio de los bancos, definiendo a través del apoyo bibliográfico las características del cliente bancario. El centro de este estudio ha sido una de las etapas del proceso de decisión de compra de los consumidores de productos financieros: la etapa de búsqueda de información. Esta, se ha evaluado a través de la realización de una serie de encuestas a una muestra de individuos de entre 18 y 26 años que al menos hubieran utilizado o adquirido un producto financiero.
Subject: Entitats financeres
Language: Català
Subject areas: Economia i empresa Economic and business sciences Economía y empresa No consta
Department: Gestió d'Empreses
Student: Patricia Soler Nieves
Academic year: 2017-2018
Title in different languages: De quina manera les entitats financeres ens fan arribar la seva informació i com la interpreten els consumidors? How do financial institutions send us their information and how do consumers interpret it? De que manera las entidades financieras nos hacen llegar su información i como la interpretan los consumidores? No consta
Work's public defense date: 2018-09-13
Keywords: Comportament del consumidor financer Financial consumer behavior Comportamiento del consumidor financiero No consta
Confidenciality: No
TFG credits: 6
Title in original language: De quina manera les entitats financeres ens fan arribar la seva informació i com la interpreten els consumidors?
Project director: Pàmies Pallisé, Maria del Mar
Education area(s): Administració i Direcció d'Empreses
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)