Creation date in repository: 2022-02-02
Abstract: The use of social networks has been absorbed by people all over the world and today it is already part of a routine. In addition, with the rapid development of the world and technology, English learning has become more important. The consumption of technology and its good use, as well as the possibility it offers to connect users from any part of the world, has favoured its integration in the classroom in recent years. The study is aimed at analysing the impact and efficacy of social networking sites as a language-learning tool. L'ús de les xarxes socials ha estat absorbit per gent d'arreu del món i avui ja forma part d'una rutina. A més, amb el ràpid desenvolupament del món i la tecnologia, l'aprenentatge de l'anglès ha esdevingut més important. El consum de tecnologia i el seu bon ús, així com la possibilitat que ofereix per connectar usuaris de qualsevol part del món, ha afavorit la seva integració a l'aula en els darrers anys. L'objectiu de l'estudi és analitzar l'impacte i l'eficàcia de de les xarxes socials com a eina d'aprenentatge d'idiomes.
Subject: Filologia
Language: Anglès
Subject areas: Filologia Philology Filología
Department: Estudis Anglesos i Alemanys
Student: Zaldivar de la Torre, Esther
Academic year: 2020-2021
Title in different languages: Ús de Xarxes Socials com a eina per aprendre idiomes Using Social Networking Sites for Language Learning Uso de Redes Sociales como herramienta para aprender idiomas
Work's public defense date: 2021-06-17
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: Xarxes sociales, aprenentatge d'idiomes, CALL Social networks, language learning, CALL Redes sociales, aprendizaje de idiomas, CALL
Confidenciality: No
TFG credits: 9
Title in original language: Using Social Networking Sites for Language Learning
Project director: Manegre, Marni Lynne
Education area(s): Anglès
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)