Creation date in repository: 2023-07-13
Abstract: This project addresses the way in which English pronunciation is taught on social media, its effectiveness and its advantages and disadvantages. According to a survey filled out by participants and interviews answered by site owners regarding the methodology, reliability and effectiveness of this method, students tend to be more confident learning with a teacher who is preferably a native speaker but prioritising their professionality and qualifications. This method is thought to be more effective than the traditional ones for the student’s concentration and learning process. However, the teachers would only recommend it as a means to complement the traditional methods. Aquest projecte aborda la forma en què s'ensenya la pronunciació en anglès a les xarxes socials, la seva eficàcia i els seus avantatges i inconvenients. Segons una enquesta emplenada per participants i entrevistes contestades pels propietaris de les pàgines sobre la metodologia, fiabilitat i eficàcia d'aquest mètode, els estudiants tendeixen a tenir més confiança en l'aprenentatge amb un professor que és preferiblement un parlant nadiu però que prioritza la seva professionalitat i qualificacions. Aquest mètode es considera més eficaç que els tradicionals per al procés de concentració i aprenentatge de l'alumne. No obstant això, els professors només la recomanarien com a mitjà per complementar els mètodes tradicionals.
Subject: Filologia
Language: en
Subject areas: Filologia Philology Filología
Department: Estudis Anglesos i Alemanys
Student: Busquets Fort, Irene
Academic year: 2021-2022
Title in different languages: Ensenyament de la pronunciació anglesa a les xarxes socials Teaching English Pronunciation on Social Media Enseñanza de la pronunciación del inglés en las redes sociales
Work's public defense date: 2022-06-13
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: pronunciacció anglesa, xarxes socials English pronunciation, social media pronunciación inglesa, redes sociales
Confidenciality: No
TFG credits: 12
Title in original language: Teaching English Pronunciation on Social Media
Project director: Romero, Joaquín
Education area(s): Anglès
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)