Fecha de alta en el repositorio: 2024-01-30
Resumen: This work of graduates brings emotional education to hospital classrooms. Specifically, I wanted to focus on the importance of emotional stress for those children who suffer from illness and whose life is temporarily destabilized. For this reason, I have finished my study, in which I have proposed a series of objects to assimilate and I have based my research on authors who explain their various thoughts and theories regarding hospital classrooms, including the 'emotional education. The objects raised in this study have been classified into two. For one thing, the general objective has been the following: to analyze the importance of dealing with emotions in hospital classrooms. From this, I have formulated three specific objectives, which are: to understand the functioning of hospital classrooms, to check if we can improve the performance objectives of hospital classrooms at the school and family level and, finally, to create a guide to action in the field of hospital education for families and teachers in primary education. As a result, we can affirm that the previously proposed hypothesis has been confirmed, which states: Tracting emotions between children and children who are brought to the hospital classroom is a very important task, since it is a moment of vulnerability in which they can experience unpleasant emotions. Regarding the objectives stated above, I have provided assistance for these questions. Bringing emotional education to hospital classrooms is a very important and necessary task for hospitalized infants, because it helps to know how to identify, externalize and manage the emotions experienced during admission. To conclude, I would like to highlight that this job has been a great process in my life, because it has connected many aspects that I have already disconnected and I consider them essential to dedicate myself to education in the future. Aquest treball de fi de grau, tracta l’educació emocional a les aules hospitalàries. Concretament, he volgut centrar-me en la importància del treball emocional amb aquells nens i nenes que pateixen una malaltia i la seva vida es desestabilitza de forma temporal. Per aquest motiu, he dut a terme el meu estudi, en el qual m’he proposat una sèrie d’objectius a assolir i he basat la meva investigació en autors que expliquen els seus pensaments i teories envers les aules hospitalàries, la inclusió i l’educació emocional. Els objectius plantejats en aquest estudi s’han classificat en dos. Per una banda, l’objectiu general ha estat el següent: analitzar la importància de treballar les emocions a les aules hospitalàries. A partir d’aquest, he formulat tres objectius específics, que són: conèixer el funcionament de les aules hospitalàries, comprovar si podem millorar les propostes d’actuació de les aules hospitalàries a nivell escolar i familiar i, finalment, crear una guia d’actuació en l’àmbit d’educació hospitalària per famílies i docents en l’educació primària. Com a resultats, puc afirmar que s’ha confirmat la hipòtesi prèviament plantejada, la qual diu: Tractar les emocions amb els nens i nenes que es troben a l’aula hospitalària és una tasca molt important, ja que és un moment de vulnerabilitat en el qual poden experimentar emocions desagradables. Respecte als objectius esmentats anteriorment, he aconseguit l’assoliment d’aquests. Tractar l’educació emocional a les aules hospitalàries és una tasca molt important i necessària per als infants hospitalitzats, perquè ajuda a saber identificar, exterioritzar i gestionar les emocions experimentades durant l'ingrés. Per finalitzar, m’agradaria destacar que fer aquest treball ha comportat un gran procés en mi mateixa, perquè ara conec molts aspectes que abans desconeixia i les considero essencials per dedicar-me a l’educació en un futur molt proper.
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departamento: Pedagogia
Estudiante: de la Cruz Martínez, Ainhoa
Curso académico: 2022-2023
Título en diferentes idiomas: La educación emocional en las aulas hospitalarias Emotional education in hospital classrooms
Fecha de la defensa del treball: 2023-06-12
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Aulas hospitalarias, educación emocional, aprendizaje, familia, docente Hospital classrooms, emotional education, learning, family, teacher Aules hospitalàries, educació emocional, aprenentatge, família, docent
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: L’educació emocional a les aules Hospitalàries
Director del proyecto: Fabrícia Castro da Silva
Enseñanza(s): Educació Primària
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)