Paraules clau: adquisició, espanyol com a llengua segona i estrangera, rol del professor, rol de l'alumne, interaccionisme estructural acquisition, Spanish as a Second and Foreign Language, Teacher’s roll, Student’s roll, structural interactionism adquisición, español como lengua segunda y extranjera, rol del profesor, rol del alumno, interaccionismo estructural
Títol en diferents idiomes: Els rols del professor i de l'alumne a l'aula reconsiderats a partir de l'interaccionisme estructural The teacher's and student's roles in the classroom reconsidered on the basis of structural interactionism. Los roles del profesor y del alumno en el aula reconsiderados a partir del interaccionismo estructural
Àrees temàtiques: Filologia Philology Filología
Confidencialitat: No
Curs acadèmic: 2021-2022
Estudiant: Bruzzo, María Virginia
Departament: Filologies Romàniques
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2022-06-21
Crèdits del TFM: 12
Director del projecte: Català Torres, Natàlia
Resum: Seguint amb un estudi anterior (Bruzzo, 2020), en el qual ens vam proposar desenvolupar una teoria sobre adquisició de l'espanyol com a llengua estrangera a partir de l'interaccionisme estructural, ens proposem aquí l'anàlisi de les implicancies d'aquesta teoria sobre els rols del professor i de l'alumne. Per a l'interaccionisme estructural, l'adquisició implica un procés de subjetivació que consisteix a ser capturat per la llengua per a funcionar en ella com a subjecte (Lemos, 2002). Per a l'anàlisi, prenem un corpus de 13 alumnes i seguim la metodologia de l'anàlisi del discurs de la línia francesa-brasilera (Lemos, 2002, Desinano, 2009). Siguiendo con un estudio anterior (Bruzzo, 2020), en el que nos propusimos desarrollar una teoría sobre adquisición del español como lengua extranjera a partir del interaccionismo estructural, nos proponemos aquí el análisis de las implicancias de esta teoría sobre los roles del profesor y del alumno. Para el interaccionismo estructural, la adquisición implica un proceso de subjetivación que consiste en ser capturado por la lengua para funcionar en ella como sujeto (Lemos, 2002). Para el análisis, tomamos un corpus de 13 alumnos y seguimos la metodología del análisis del discurso de la línea francesa-brasileña (Lemos, 2002, Desinano, 2009).
Matèria: Filologia
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: spa
Ensenyament(s): Ensenyament de Llengües - Espanyol com a Llengua Estrangera
Títol en la llengua original: Los roles del profesor y del alumno en el aula reconsiderados a partir del interaccionismo estructural
Data d'alta al repositori: 2022-11-04