Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Confidencialitat: No
Ensenyament(s): Envelliment i Salut
Aprenentatge Servei: No
Títol en diferents idiomes: Impacte de l'hospitalització en l'estat funcional de les persones majors de 65 o més anys etiquetats de PCC/MACA en un servei de Medicina Interna.
Resum: Introducció: Sovint, els pacients adults més grans de 65 anys són donats d'alta hospitalària amb el procés agut resolt, encara que amb un deteriorament funcional significatiu en comparació de la situació prèvia a l'ingrés hospitalari. Aquest fet pot ser encara més gran en grups de risc com són els PCC/MACA. Objectiu: Avaluar la trajectòria funcional de PCC/MACA de 65 anys i més durant l'hospitalització al servei de Medicina Interna de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i analitzar els factors associats a pitjor trajectòria funcional. Metodologia: Estudi descriptiu i anàlisi bivariant utilitzant Chi Quadrat i prova de Fisher, amb programes Microsoft Excel i el programa estadístic R, amb tots els pacients ingressats a Medicina Interna de l'1 de març al 30 d'abril del 2021. Resultats: n=36. El perfil de pacient PCC/MACA té una mitjana de 85 anys, amb una mitjana de comorbiditat segons l'índex de Charlson de 7,6; estada mitjana de 6,25 dies i prenen una mitjana de 9,6 fàrmacs diaris. El 91,7% presenten risc de caigudes i múltiples síndromes geriàtriques: incontinència, hipoacúsia o delírium durant l'ingrés. Com a factors associats a pitjor trajectòria funcional per malaltia aguda es van trobar incontinència, dèficit de visió i disfàgia, i associats a pitjor trajectòria funcional intrahospitalària, el delírium i la disfàgia. Conclusió: El pacient PCC/MACA ingressat a la unitat, és un pacient de 85 anys, amb comorbilitat alta, múltiples síndromes geriàtriques i amb deteriorament cognitiu lleu. D'altra banda, es troba que el deteriorament funcional està més relacionat amb la malaltia aguda que no pas per la pròpia hospitalització. Donats els resultats, es creu en la necessitat de programes proactius de fisioteràpia rehabilitadora durant l'hospitalització, per millorar-ne l'autonomia i la qualitat de vida.
Matèria: Persones grans
Curs acadèmic: 2020-2021
Idioma: Castellà
Data de la defensa del treball: 2021-06-18
Àrees temàtiques: Ciències de la salut
Estudiant: Figueras Acebillo, Marina
Departament: Medicina i Cirurgia
Data d'alta al repositori: 2021-07-06
Crèdits del TFM: 12
Paraules clau: PCC, MACA, trajectoria funcional
Títol en la llengua original: Impacto de la hospitalización en el estado funcional de las personas mayores de 65 o más años etiquetadas de PCC/MACA en un servicio de Medicina Interna.
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Director del projecte: Martínez Almazán, Maria Esther