Treballs Fi de Màster> Estudis Anglesos i Alemanys

The Effects of Captioned Authentic Video on Children’s Foreign Language Acquisition

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:661
    Autors:
    McCallum, Sarah
  • Altres:

    Paraules clau: Niños, Adquisición de Segunda Lengua, Medios de Comunicación Children, Second Language Acquisition, Media Nens, Adquisició de Segon Llengua, Mitjans de Comunicació
    Títol en diferents idiomes: Los Efectos de los Videos Auténticos Subtitulados en la Adquisición de Lengua Extranjera en Niños The Effects of Captioned Authentic Video on Children’s Foreign Language Acquisition Els Efectes dels Vídeos Autèntics Subtitulats en L'Adquisició de Llengua Estrangera en Nens
    Àrees temàtiques: Ciencias de la salud Education sciences Ciències de l'educació
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2020-2021
    Estudiant: McCallum, Sarah
    Departament: Estudis Anglesos i Alemanys
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2021-06-21
    Crèdits del TFM: 11
    Director del projecte: Manegre, Marni
    Resum: This study investigates the benefits of authentic audiovisual input for language acquisition beginning with a comparison of case studies of two similar Basque girls who have different levels of English proficiency and English television exposure. Building from those studies and the literature in the field, the experimental study then investigates the hypotheses that the variables of watching authentic video, viewing with captions, and the subjects’ background English media exposure will positively influence their language acquisition. The findings showed that while watching authentic English video enhanced acquisition, captioning and informal English media exposure did not contribute to overall improvement. This study investigates the benefits of authentic audiovisual input for language acquisition beginning with a comparison of case studies of two similar Basque girls who have different levels of English proficiency and English television exposure. Building from those studies and the literature in the field, the experimental study then investigates the hypotheses that the variables of watching authentic video, viewing with captions, and the subjects’ background English media exposure will positively influence their language acquisition. The findings showed that while watching authentic English video enhanced acquisition, captioning and informal English media exposure did not contribute to overall improvement.
    Matèria: Ciències de l'educació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: Anglès
    Ensenyament(s): Ensenyament i Adquisició de l'Anglès com a Llengua Estrangera / Segona Llengua
    Títol en la llengua original: The Effects of Captioned Authentic Video on Children’s Foreign Language Acquisition
    Data d'alta al repositori: 2021-07-06
  • Paraules clau:

    Ciencias de la salud
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Ciències de l'educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar