Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Confidenciality: No
Education area(s): Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social
Title in different languages: Arabfishing: Cultural appropriation or simulacrum of Orientalism. An approximation to the perception of ‘Arabs’ in France.
Abstract: Aquest treball de fi de màster és el resultat d'una recerca que explora el fenomen de l'arabfishing i de l'apropiació cultural en el context de les xarxes socials, amb l'objectiu de comprendre els elements que defineixen l'apropiació cultural i les seves implicacions identitàries en el context urbà francès. Partint del cas de Milla Jasmine, personalitat influent el nom d'origen de la qual és Marie Germain, volem analitzar les implicacions que tenen les dinàmiques d'apropiació cultural en la construcció i la percepció de la identitat àrab, i d'ambigüitat ètnica com a tècnica de mercantilització de l'exotització i fetitxització. A través d'una exploració bibliogràfica i la recuperació de dades entre els afectats, sis joves s'identifiquen com a àrab i viuen a París, Lió i Marsella, vull donar compte de la complexitat de les dinàmiques entre les xarxes socials, la identitat cultural i els reptes socioculturals en una societat que ha heretat un imaginari colonial i orientalista.
Subject: Antropologia
Academic year: 2022-2023
Language: fre
Work's public defense date: 2023-06-26
Subject areas: Anthropology
Student: Kheïra Hadidi, Mona Saïda
Department: Antropologia, Filosofia i Treball Social
Creation date in repository: 2023-07-24
TFM credits: 12
Keywords: arabfishing, cultural appropriation, arab identity, beurette, media, discriminations, representations.
Title in original language: Arabfishing : Appropriation culturelle ou simulacre de l’orientalisme. Une approximation à la perception des ‘arabes’ en France.
Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Project director: Bodoque Puerta, Yolanda