Keywords: arabfishing, apropiación cultural, identidad árabe, beurette, medios, discriminaciones, representaciones. arabfishing, cultural appropriation, arab identity, beurette, media, discriminations, representations. arabfishing, apropiació cultural, identitat àrab, beurette, mitjans de comunicació, discriminacions, representacions.
Title in different languages: Arabfishing : Appropriation culturelle ou simulacre de l’orientalisme. Une approximation à la perception des ‘arabes’ en France. Arabfishing : apropiación cultural o simulacro del orientalismo. Una aproximación a la percepción de los “árabes” en Francia. Arabfishing: Cultural appropriation or simulacrum of Orientalism. An approximation to the perception of ‘Arabs’ in France. Arabfishing: apropiació cultural o simulacre de l'orientalisme. Una aproximació a la percepció dels ‘àrabs’ a França.
Subject areas: Antropología Anthropology Antropologia
Confidenciality: No
Academic year: 2022-2023
Student: Kheïra Hadidi, Mona Saïda
Department: Antropologia, Filosofia i Treball Social
Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Work's public defense date: 2023-06-26
TFM credits: 12
Project director: Bodoque Puerta, Yolanda
Abstract: Ce travail de fin de master est le fruit d’une enquête qui explore le phénomène de l'arabfishing et de l'appropriation culturelle dans le contexte des réseaux sociaux, avec l’objectif de comprendre les éléments qui définissent l'appropriation culturelle et leurs implications identitaires dans le contexte urbain français. En partant du cas de Milla Jasmine, personnalité influente dont le nom d’origine est Marie Germain, nous voulons analyser les implications qu’ont les dynamiques d’appropriation culturelle dans la construction et la perception de l’identité arabe, et d’ambiguïté ethnique comme technique de marchandisation de l’exotisation et fétichisation. A travers une exploration bibliographique et une récupération de données auprès des concernés, 6 jeunes s’identifiant comme arabe et vivant à Paris, Lyon, et Marseille, je veux rendre compte de la complexité des dynamiques entre les réseaux sociaux, l'identité culturelle et les enjeux socioculturels dans une société qui a hérité d’un imaginaire colonial et orientaliste. Aquest treball de fi de màster és el resultat d'una recerca que explora el fenomen de l'arabfishing i de l'apropiació cultural en el context de les xarxes socials, amb l'objectiu de comprendre els elements que defineixen l'apropiació cultural i les seves implicacions identitàries en el context urbà francès. Partint del cas de Milla Jasmine, personalitat influent el nom d'origen de la qual és Marie Germain, volem analitzar les implicacions que tenen les dinàmiques d'apropiació cultural en la construcció i la percepció de la identitat àrab, i d'ambigüitat ètnica com a tècnica de mercantilització de l'exotització i fetitxització. A través d'una exploració bibliogràfica i la recuperació de dades entre els afectats, sis joves s'identifiquen com a àrab i viuen a París, Lió i Marsella, vull donar compte de la complexitat de les dinàmiques entre les xarxes socials, la identitat cultural i els reptes socioculturals en una societat que ha heretat un imaginari colonial i orientalista.
Subject: Antropologia
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Language: fre
Education area(s): Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social
Title in original language: Arabfishing : Appropriation culturelle ou simulacre de l’orientalisme. Une approximation à la perception des ‘arabes’ en France.
Creation date in repository: 2023-07-24