Keywords: GTM, CLT, teaching English
Title in different languages: The Grammar Translation Method in the 21st century – a Pedagogical Tool for ESL Classes in Spain for Elementary Level
Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Confidenciality: No
Academic year: 2021-2022
Student: Vasile, Diana
Department: Estudis Anglesos i Alemanys
Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Work's public defense date: 2022-06-27
TFM credits: 11
Project director: Romeu Esquerré, Fernando
Abstract: This thesis focuses on the idea that Grammar Translation Method is a better tool to use than the Communicative Language Teaching approach when teaching English grammar to Spanish/Catalan native speakers at an elementary level (A2). The hypotheses behind this paper were that, first, students would learn better and more accurate English grammar, second, students could understand better how grammatical features work when doing translation-based activities, and, finally, they would be more confident in their linguistic knowledge when taught using GTM. Aquesta tesi se centra en la idea que el mètode de traducció gramatical és una eina millor per utilitzar que l'enfocament de l'ensenyament de la llengua comunicativa quan s'ensenya gramàtica anglesa als parlants nadius catalans i espanyols a un nivell elemental (A2). Les hipòtesis darrere d'aquest document van ser que, primer, els estudiants aprendrien millor i més precisa gramàtica anglesa, segon, els estudiants podrien entendre millor com funcionen les característiques gramaticals quan fan activitats basades en la traducció, i, finalment, estarien més segurs en el seu coneixement lingüístic quan s'ensenyen utilitzant GTM.
Subject: Educació
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Language: en
Education area(s): Ensenyament i Adquisició de l'Anglès com a Llengua Estrangera - Segona Llengua
Title in original language: The Grammar Translation Method in the 21st century – a Pedagogical Tool for ESL Classes in Spain for Elementary Level
Creation date in repository: 2023-10-10