Treballs Fi de Màster> Bioquímica i Biotecnologia

Efecte de l'Aprenentatge Basat en Problemes en l'adquisició de coneixements i la motivació en alumnes de Biologia i geologia de 1r ESO

  • Datos identificativos

    Identificador: TFM:1191
    Autores:
    Just Borràs, Laia
  • Otros:

    Palabras clave: aprenentatge basat en problemes (ABP), motivació, resultats acadèmics, aprenentatge significatiu, metodologia activa problem-based learning (PBL), motivation, academic results, meaningful learning, active methodology aprendizaje basado en problemas (ABP), motivación, resultados académicos, aprendizaje significativo, metodología activa
    Título en diferentes idiomas: Efecto del Aprendizaje Basado en Problemas en la adquisición de conocimientos y la motivación en alumnos de Biología y geología de 1r ESO Effect of Problem-Based Learning on the acquisition of knowledge and motivation in 1st ESO Biology and Geology students Efecte de l'Aprenentatge Basat en Problemes en l'adquisició de coneixements i la motivació en alumnes de Biologia i geologia de 1r ESO
    Áreas temàticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
    Confidencialidad: No
    Curso académico: 2021-2022
    Codirector del trabajo: Gilgado Barbadilla, Fèlix
    Estudiante: Just Borràs, Laia
    APS: NO
    Departamento: Bioquímica i Biotecnologia
    Derechos de Accesso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Fecha de la defensa del trabajo: 2022-06-15
    Resumen: La motivació és determinant per l’aprenentatge. Les metodologies actives la potencien per afavorir què els alumnes aprenguin per ells mateixos. Aquest estudi avalua l'efecte de la metodologia activa d'aprenentatge basat en problemes (ABP) sobre l'aprenentatge i la motivació dels estudiants de primer curs de Biologia i geologia d’educació secundària obligatòria. Per fer-ho, es planteja un estudi amb estructura pretest-postest amb 29 estudiants de dues classes diferents. Els resultats mostren, en el grup ABP, un augment de la motivació extrínseca, intrínseca i total entre el pretest i el postest. Tanmateix, la intervenció va demostrar poca influència en els resultats acadèmics.
    Materia: aprenentatge
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: cat
    Enseñanza(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Título en la lengua original: Efecte de l'Aprenentatge Basat en Problemes en l'adquisició de coneixements i la motivació en alumnes de Biologia i geologia de 1r ESO
    Fecha de alta en el repositorio: 2022-11-19
  • Palabras clave:

    Ciències de l'educació
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    aprenentatge
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar