Autor segons l'article: Albert Irigoyen Zaragoza; Sylvain Connac
Departament: Història i Història de l'Art
Autor/s de la URV: Irigoyen Zaragoza, Albert
Resum: Moltes pedagogies i pràctiques educatives recomanen l’ús de la cooperació entre alumnes. Aquest article teòric intenta diferenciar dues de les pràctiques més utilitzades de dues concepcions de la cooperació escolar: el treball en grup cooperatiu de l’aprenentatge cooperatiu (cooperative learning, provinent del món anglosaxó) i el treball en grup (travail en groupe) de les pedagogies cooperatives (pédagogies coopératives, provinents del món francòfon). Mentre que l’aprenentatge cooperatiu prioritza més aviat el desenvolupament de les habilitats cooperatives (aprendre a cooperar) per a després cooperar per aprendre, les pédagogies coopératives es presenten de diverses formes a través de dispositius que majoritàriament busquen que els estudiants aprenguin cooperant. L’article consisteix a introduir el travail en groupe de les pédagogies coopératives, i a eliminar els possibles malentesos en referència al treball en grups cooperatius de l’aprenentatge cooperatiu. No es tracta de pràctiques cooperatives que xoquen o competeixen, són més aviat lògiques amb tradicions diferents, proposades per contribuir a l’aprenentatge i que presenten formes de complementarietat.
Àrees temàtiques: Educación
Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Adreça de correu electrònic de l'autor: albert.irigoyen@urv.cat albert.irigoyen@urv.cat
Identificador de l'autor: 0000-0003-2896-0006 0000-0003-2896-0006
Data d'alta del registre: 2024-11-23
Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Referència a l'article segons font original: Comunicació Educativa. (36): 99-125
Referència de l'ítem segons les normes APA: Albert Irigoyen Zaragoza; Sylvain Connac (2023). L’aprenentatge cooperatiu i les pédagogies coopératives: dues concepcions diferents de treballar en grup cooperatiu. Comunicació Educativa, (36), 99-125. DOI: 10.17345/comeduc36.3300
Entitat: Universitat Rovira i Virgili
Any de publicació de la revista: 2023
Tipus de publicació: Journal Publications