Articles producció científica> Història i Història de l'Art

L’aprenentatge cooperatiu i les pédagogies coopératives: dues concepcions diferents de treballar en grup cooperatiu

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9362562
    Autors:
    Albert Irigoyen ZaragozaSylvain Connac
    Resum:
    Moltes pedagogies i pràctiques educatives recomanen l’ús de la cooperació entre alumnes. Aquest article teòric intenta diferenciar dues de les pràctiques més utilitzades de dues concepcions de la cooperació escolar: el treball en grup cooperatiu de l’aprenentatge cooperatiu (cooperative learning, provinent del món anglosaxó) i el treball en grup (travail en groupe) de les pedagogies cooperatives (pédagogies coopératives, provinents del món francòfon). Mentre que l’aprenentatge cooperatiu prioritza més aviat el desenvolupament de les habilitats cooperatives (aprendre a cooperar) per a després cooperar per aprendre, les pédagogies coopératives es presenten de diverses formes a través de dispositius que majoritàriament busquen que els estudiants aprenguin cooperant. L’article consisteix a introduir el travail en groupe de les pédagogies coopératives, i a eliminar els possibles malentesos en referència al treball en grups cooperatius de l’aprenentatge cooperatiu. No es tracta de pràctiques cooperatives que xoquen o competeixen, són més aviat lògiques amb tradicions diferents, proposades per contribuir a l’aprenentatge i que presenten formes de complementarietat.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Albert Irigoyen Zaragoza; Sylvain Connac
    Departament: Història i Història de l'Art
    Autor/s de la URV: Irigoyen Zaragoza, Albert
    Resum: Moltes pedagogies i pràctiques educatives recomanen l’ús de la cooperació entre alumnes. Aquest article teòric intenta diferenciar dues de les pràctiques més utilitzades de dues concepcions de la cooperació escolar: el treball en grup cooperatiu de l’aprenentatge cooperatiu (cooperative learning, provinent del món anglosaxó) i el treball en grup (travail en groupe) de les pedagogies cooperatives (pédagogies coopératives, provinents del món francòfon). Mentre que l’aprenentatge cooperatiu prioritza més aviat el desenvolupament de les habilitats cooperatives (aprendre a cooperar) per a després cooperar per aprendre, les pédagogies coopératives es presenten de diverses formes a través de dispositius que majoritàriament busquen que els estudiants aprenguin cooperant. L’article consisteix a introduir el travail en groupe de les pédagogies coopératives, i a eliminar els possibles malentesos en referència al treball en grups cooperatius de l’aprenentatge cooperatiu. No es tracta de pràctiques cooperatives que xoquen o competeixen, són més aviat lògiques amb tradicions diferents, proposades per contribuir a l’aprenentatge i que presenten formes de complementarietat.
    Àrees temàtiques: Ciencias sociales Educación
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: albert.irigoyen@urv.cat albert.irigoyen@urv.cat
    Identificador de l'autor: 0000-0003-2896-0006 0000-0003-2896-0006
    Data d'alta del registre: 2024-02-17
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enllaç font original: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc/article/view/3300/3838
    Referència a l'article segons font original: Comunicació Educativa. (36): 99-125
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Albert Irigoyen Zaragoza; Sylvain Connac (2023). L’aprenentatge cooperatiu i les pédagogies coopératives: dues concepcions diferents de treballar en grup cooperatiu. Comunicació Educativa, (36), 99-125
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI de l'article: 10.17345/comeduc36.3300
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2023
    Tipus de publicació: Journal Publications
  • Paraules clau:

    Ciencias sociales
    Educación
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar