Articles producció científica> Altres Òrgans de Gestió

La competència lingüística i comunicativa dels futurs mestres: resultats de la primera prova diagnòstica de català a l’alumnat de nou accés de cinc facultats d’Educació de Catalunya

  • Dades identificatives

    Identificador: imarina:9432159
    Autors:
    Esteve Valls i AlechaSònia PratsJordi de BofarullMontserrat Fullola PericotEva JulienRebeca García RuedaLaura Riera
    Resum:
    Aquest treball analitza els resultats d’administrar, per primera vegada, una prova diagnòstica comuna de català a un miler d’alumnes de primer curs dels graus en Educació Infantil, Educació Primària i doble grau en Educació Infantil i Educació Primària de cinc facultats d’Educació de Catalunya. Els resultats mostren que més de la meitat dels estudiants, malgrat haver superat la Prova d’Aptitud Personal que regula l’accés a aquests estudis, se situen en un nivell global del MECR inferior al C1 que tenen acreditat des de quart d’ESO, i que això es deu sobretot als dèficits en el domini dels aspectes ortogràfics i gramaticals de la llengua. Arran d’aquesta constatació, es fan diferents propostes d’actuació en els àmbits de la política lingüística educativa, en general, i de la selecció i la formació del futur professorat, en particular, entre les quals destaca la necessitat de replantejar-se l’acreditació automàtica del nivell C1 de català al final de l’educació secundària obligatòria.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Esteve Valls i Alecha; Sònia Prats; Jordi de Bofarull; Montserrat Fullola Pericot; Eva Julien; Rebeca García Rueda; Laura Riera
    Departament: Altres organs de gestió
    Autor/s de la URV: de Bofarull Bertran, Jordi
    Paraules clau: Ciencias jurídicas Ciencias jurídicas. generalidades Filologías Grupo a Lingüística
    Resum: Aquest treball analitza els resultats d’administrar, per primera vegada, una prova diagnòstica comuna de català a un miler d’alumnes de primer curs dels graus en Educació Infantil, Educació Primària i doble grau en Educació Infantil i Educació Primària de cinc facultats d’Educació de Catalunya. Els resultats mostren que més de la meitat dels estudiants, malgrat haver superat la Prova d’Aptitud Personal que regula l’accés a aquests estudis, se situen en un nivell global del MECR inferior al C1 que tenen acreditat des de quart d’ESO, i que això es deu sobretot als dèficits en el domini dels aspectes ortogràfics i gramaticals de la llengua. Arran d’aquesta constatació, es fan diferents propostes d’actuació en els àmbits de la política lingüística educativa, en general, i de la selecció i la formació del futur professorat, en particular, entre les quals destaca la necessitat de replantejar-se l’acreditació automàtica del nivell C1 de català al final de l’educació secundària obligatòria.
    Accès a la llicència d'ús: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Adreça de correu electrònic de l'autor: jordi.bofarull@urv.cat jordi.bofarull@urv.cat
    Data d'alta del registre: 2025-01-28
    Versió de l'article dipositat: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Referència a l'article segons font original: Revista De Llengua I Dret. (81): 11 -
    Referència de l'ítem segons les normes APA: Esteve Valls i Alecha; Sònia Prats; Jordi de Bofarull; Montserrat Fullola Pericot; Eva Julien; Rebeca García Rueda; Laura Riera (2024). La competència lingüística i comunicativa dels futurs mestres: resultats de la primera prova diagnòstica de català a l’alumnat de nou accés de cinc facultats d’Educació de Catalunya. Revista De Llengua I Dret, (81), 11 -
    URL Document de llicència: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili
    Any de publicació de la revista: 2024
    Tipus de publicació: Journal Publications
  • Paraules clau:

    Ciencias jurídicas
    Ciencias jurídicas. generalidades
    Filologías
    Grupo a
    Lingüística
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar