Articles producció científica> Estudis de Comunicació

La diversificació de les estratègies comunicatives. Temes i metàfores en els espots electorals de la campanya del 14-F

  • Datos identificativos

    Identificador: imarina:9362515
    Autores:
    Arantxa Capdevila GómezCarlota M Moragas Fernández
    Resumen:
    Els espots electorals són un dels elements clau en l’estratègia electoral dels partits polítics perquè els permeten construir i enviar missatges al seu electorat sense haver de passar pel filtre periodístic. Els espots permeten plantejar els marcs cognitius dels principals temes que consideren rellevants i presentar-los de manera directa i atractiva al seu electorat. En aquest article, considerem la metàfora com una eina estilística i cognitiva que permet l’anàlisi tant dels universos conceptuals que presenten els partits polítics com de l’estratègia persuasiva que els dona validesa. A partir d’aquesta constatació, en primer lloc, s’han identificat els temes principals definits pels partits polítics durant la campanya i, en segon lloc, les metàfores utilitzades per a definir-los i fer-los persuasius. L’anàlisi constata que en aquestes eleccions hi va haver una diversificació tant en els temes tractats com en les metàfores emprades, i això permet parlar d’un trencament de les estratègies comunicatives dels blocs independentista i constitucionalista.
  • Otros:

    Autor según el artículo: Arantxa Capdevila Gómez; Carlota M Moragas Fernández
    Departamento: Estudis de Comunicació
    Autor/es de la URV: Capdevila Gómez, Aranzazu Maria / Moragas Fernández, Carlota Maria
    Resumen: Els espots electorals són un dels elements clau en l’estratègia electoral dels partits polítics perquè els permeten construir i enviar missatges al seu electorat sense haver de passar pel filtre periodístic. Els espots permeten plantejar els marcs cognitius dels principals temes que consideren rellevants i presentar-los de manera directa i atractiva al seu electorat. En aquest article, considerem la metàfora com una eina estilística i cognitiva que permet l’anàlisi tant dels universos conceptuals que presenten els partits polítics com de l’estratègia persuasiva que els dona validesa. A partir d’aquesta constatació, en primer lloc, s’han identificat els temes principals definits pels partits polítics durant la campanya i, en segon lloc, les metàfores utilitzades per a definir-los i fer-los persuasius. L’anàlisi constata que en aquestes eleccions hi va haver una diversificació tant en els temes tractats com en les metàfores emprades, i això permet parlar d’un trencament de les estratègies comunicatives dels blocs independentista i constitucionalista.
    Áreas temáticas: Ciencias sociales Comunicación
    Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
    Direcció de correo del autor: arantxa.capdevila@urv.cat carlotamaria.moragas@urv.cat
    Identificador del autor: 0000-0003-3030-0488 0000-0003-3028-6663
    Fecha de alta del registro: 2024-02-17
    Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Enlace a la fuente original: https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/150730
    Referencia al articulo segun fuente origial: Comunicació: Revista De Recerca I Anàlisi. 40 (2):
    Referencia de l'ítem segons les normes APA: Arantxa Capdevila Gómez; Carlota M Moragas Fernández (2023). La diversificació de les estratègies comunicatives. Temes i metàfores en els espots electorals de la campanya del 14-F. Comunicació: Revista De Recerca I Anàlisi, 40(2), -
    URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
    DOI del artículo: 10.2436/20.3008.01.235
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili
    Año de publicación de la revista: 2023
    Tipo de publicación: Journal Publications
  • Palabras clave:

    Ciencias sociales
    Comunicación
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar