Autor según el artículo: Vallès-Català, Toni; Palau, Ramon
Departamento: Pedagogia
Autor/es de la URV: Palau Martin, Ramon Felix
Palabras clave: Educación Psicología y educación
Resumen: Activities with collaborative groups require a prior decision: let the students group themselves or let the teacher form heterogeneous groups following certain criteria. The first option is not recommended by previous studies, although recent studies emphasize some advantages. The second option becomes complex when the teacher has to considermany criteria into account, which is why algorithms are used toautomate and refine the choice. Here we propose to combine both options.
Acceso a la licencia de uso: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
Direcció de correo del autor: ramon.palau@urv.cat
Identificador del autor: 0000-0002-9843-3116
Fecha de alta del registro: 2025-02-24
Versión del articulo depositado: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Referencia al articulo segun fuente origial: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació. (6): 38 -
Referencia de l'ítem segons les normes APA: Mónica Valles; Ramon Palau (2023). Incloure les preferències dels estudiants quan fem grups col·laboratius de forma automatitzada: Un algorisme que combina la autoselecció amb la selecció automatizada basada en criteris. Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació, (6), 38 -
URL Documento de licencia: https://repositori.urv.cat/ca/proteccio-de-dades/
Entidad: Universitat Rovira i Virgili
Año de publicación de la revista: 2023
Tipo de publicación: Journal Publications