Departamento: Enginyeria Mecànica
Idioma: Català
URL Documento de licencia: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/book
Llibres electrònics
Autor: Francesc Xavier Grau Vidal
URL del documento: http://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/book/119
Publicado por (editorial): Publicacions Universitat Rovira i Virgili
Fecha alta repositorio: 2016-04-04
Nombre del documento: La universitat pública catalana d'avui: dimensió, eficàcia i eficiència
Resumen: Synopsis 1. Hi ha massa universitats a Catalunya? 2. S’ha anat massa lluny amb l’esforç d’extensió del sistema universitari arreu de Catalunya? 3. És massa cara la universitat catalana per als recursos públics que tenim? 4. És ineficaç (no fa prou o prou bé la seva feina) la universitat catalana? 5. És ineficient en l’ús dels recursos públics? Totes aquestes preguntes són pertinents sempre, però molt més en moments com l’actual, en el qual els ingressos públics han caigut dràsticament i la demanda de serveis públics no fa sinó créixer. La resposta a cadascuna d’aquestes preguntes es pot buscar de moltes maneres, però les decisions que se’n puguin derivar entre aquelles persones que les hagin de prendre no es poden basar només en corrents d’opinió o confrontacions d’interessos. En aquest text es busca donar informació; és clar que a partir d’un coneixement i posicionament previ d’un rector d’universitat que coneix el sistema universitari i els contextos espanyol, europeu i mundial en els quals es desenvolupa, però al cap i a la fi, informació i dades completament contrastades i contrastables. Respondre a cadascuna de les cinc preguntes que encapçalen aquest resum, si es vol defugir dels apriorismes, requereix algun sistema de mesura i mesurar-lo. Per a cap de les cinc qüestions —i per a moltes d’altres que se’n poden plantejar— no hi ha un referent absolut, ni nacional ni estatal ni internacional; l’únic recurs quantitatiu amb què es pot comptar és el de situar Catalunya a Espanya, Europa i/o al món en paràmetres socioeconòmics i, a partir de l’entorn en què es desenvolupa l’activitat del sistema universitari català, establir-ne el posicionament. Amb les dades que es recullen en aquest treball, la resposta a les cinc preguntes plantejades és clarament la mateixa: NO.
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Año de publicación del libro: 2011