Projectes Fi de Carrera> Enginyeria Automàtica i Electrònica Industrial

Accionamiento con motor brushless para ventilador de refrigeración en un automovil

  • Dades identificatives

    Identificador: PFC:54
    Autors:
    Albiol Tendillo, Laura
  • Altres:

    Àrees temàtiques: Ingeniería electrónica Electronic engineering Enginyeria electrònica
    Estudiant: Albiol Tendillo, Laura
    Idioma: Català
    Data d'alta al repositori: 2011-06-14
    Patents i drets de propietat intel·lectual: No
    Titol en diferents idiomes: Accionamiento con motor brushless para ventilador de refrigeración en un automovil Drive with brushless motor for an automobile cooling fan Accionamento amb motor brushless per ventilador de refrigeració en un automovil
    Data de la defensa pública del projecte: 2010-01-15
    Matèria: Motors elèctrics de corrent continu Control, Teoria de Automòbils--Equip elèctric
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Curs acadèmic: 2009-2010
    Qualificatiu del treball: Projecte excel·lent
    Ensenyament(s): Enginyeria Automàtica i Electrònica Industrial
    Títol en la llengua original: Accionamento amb motor brushless per ventilador de refrigeració en un automovil
    Resum: El presente proyecto presenta el motor brushless como una alternativa viable para el accionamiento de un ventilador del radiador de un automóvil. Para ello se usa un conjunto motor-ventilador a escala de la aplicación real, que usa un motor de corriente continua. Por motivos económicos se hace necesario prescindir de cualquier tipo de sensores de posición. Distintos tipos de control sin sensores son considerados, y tras ello se desarrolla el algoritmo de control necesario. Los resultados obtenidos son comparados con los obtenidos en la aplicación real. Además, se desarrolla un modelo en Matlab-Simulink. Esta herramienta permite estudiar los efectos de leves modificaciones sobre el motor o la carga. Finalmente, se introduce la previsión de fallos para intentar detectar precozmente averías. This project presents the brushless motor as a real alternative for an automotive radiator cooling fan drive. A motor and a fan are used to reproduce to scale the original application, which uses a direct current motor. Since economy prevails in the automotive industry, any position sensor must be avoided. Several sensorless control methods are discussed. Then the selected control algorithm is developed. The results are compared to those obtained with the direct current motor. Besides, a Matlab- Simulink model is implemented. This tool enables the user to evaluate the effect of slight modifications in the motor or the load over the whole system. Finally, the fault detection is introduced. Its aim is to prevent, and even predict, the failures that the inverter can cause to the motor. Aquest projecte presenta el motor brushless com una alternativa viable per a l'accionament d'un ventilador del radiador d'un automòbil. Per això s'utilitza un conjunt motor-ventilador a escala de l'aplicació real, que utilitza un motor de corrent continu. Per motius econòmics es fa necessari prescindir de qualsevol tipus de sensors de posició. Diferents tipus de control sense sensors són considerats, i després d'això es desenvolupa l'algoritme de control necessari. Els resultats obtinguts són comparats amb els obtinguts en l'aplicació real. A més, es desenvolupa un model en Matlab-Simulink. Aquesta eina permet estudiar els efectes de lleus modificacions sobre el motor o la càrrega. Finalment, s'introdueix la previsió d'errors per intentar detectar precoçment avaries.
    Tipus de treball: Industrial
    Paraules clau: Radiadores Ventiladores Errores Radiators Fan Errors Radiadors Ventiladors Errors
    Director del trabajo: Maixé Altés, Javier
    Departament: Enginyeria Elèctrònica, Elèctrica i Automàtica
    Visibilitat: Visible sense restriccions
    Confidencialitat: No
  • Paraules clau:

    Motors elèctrics de corrent continu
    Control, Teoria de
    Automòbils--Equip elèctric
    Ingeniería electrónica
    Electronic engineering
    Enginyeria electrònica
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar