Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1992

Els científics a l'escola primària

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:1320
    Autors:
    Resum:
    Els nens, ja des de petits, estan acostumats a sentir parlar de savis i científics (reals o ficticis) i a veure les seves imatges a les pel·lícules i als còmics. A més a més, a mesura que s'endinsen en l'escolarització obligatòria, els textos de ciències els presenten algunes de les biografies de les figures científiques més rellevants. Per altra part, conèixer alguns dels personatges científics més importants, així com les aportacions tecnològiques valuoses, és un valor cultural que s'ha de seguir potenciant. Davant aquests fets cal reflexionar sobre algunes qüestions: ¿recorden, passat un cert temps, els noms dels científics estudiats? ¿associen el nom amb el personatge? ¿relacionen el nom amb la contribució més important del científic? ¿recorden algun fet característic del científic? Per altra part, atesa l'enorme imaginació i fantasia dels nens, ¿són capaços d'inventar noms de científics? ¿qualifiquen com a científics personatges que tenen poca relació amb la ciència i la tècnica?
  • Altres:

    Autor/s de la URV: Sánchez, José Salvat, Agustí
    Paraules clau: Educació Secundària Educació Primària Personatges Científics Didàctica de les Ciències Experimentals
    Resum: Els nens, ja des de petits, estan acostumats a sentir parlar de savis i científics (reals o ficticis) i a veure les seves imatges a les pel·lícules i als còmics. A més a més, a mesura que s'endinsen en l'escolarització obligatòria, els textos de ciències els presenten algunes de les biografies de les figures científiques més rellevants. Per altra part, conèixer alguns dels personatges científics més importants, així com les aportacions tecnològiques valuoses, és un valor cultural que s'ha de seguir potenciant. Davant aquests fets cal reflexionar sobre algunes qüestions: ¿recorden, passat un cert temps, els noms dels científics estudiats? ¿associen el nom amb el personatge? ¿relacionen el nom amb la contribució més important del científic? ¿recorden algun fet característic del científic? Per altra part, atesa l'enorme imaginació i fantasia dels nens, ¿són capaços d'inventar noms de científics? ¿qualifiquen com a científics personatges que tenen poca relació amb la ciència i la tècnica?
    Any de publicació de la revista: 1992
    Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Paraules clau:

    Educació Secundària
    Educació Primària
    Personatges Científics
    Didàctica de les Ciències Experimentals
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar