Autor/s de la URV: Aluja, Joan
Paraules clau: Didàctica de les Ciències Socials. Camp d’Aprenentatge Ciutat de Tarragona
Resum: Treballar el medi des de l'escola ha estat una reivindicació antiga i estesa. Després de molts anys de plantejaments i experimentacions, el fet de veure-ho escrit fins i tot en el nou disseny curricular no deix de ser una satisfacció. El problema que segueix és el de definir què i quin? és el medi dels nostres alumnes. Resulta difícil circumscriure el medi al seu entorn físic més proper, quan cada cop reben més informació d'esdeveniments informes de vida d'altres parts del planeta. Així, ara podem fer-nos una pregunta: segueix essent vàlid parlar de l'estudi del medi? La resposta del Camp d'Aprenentatge és que sí. Cal, però, esbrinar quin és el medi dels nostres alumnes. Es pot considerar que tothom té coneixements i vivències de tres tipus de medi: El medi viscut, és el més proper físicament a l'alumne, és el lloc on viu. El medi visitat, és on l'alumne es desplaça amb la intenció més o menys directa de conèixer-lo. El medi conegut, és el que es coneix a través del mitjans de comunicació àudio-visual. I tots ells són importants.
Any de publicació de la revista: 1992
Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article