Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1995

Juguem amb l’aigua. Una unitat de programació a l’Educació Infantil

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:1349
    Autors:
    Resum:
    Els nens i nenes de diverses edats manifesten una gran tendència a jugar amb l’aigua. Quan plou i el pati de l’escola és ple de tolls, es mullen, s’hi posen a dins i quant més xops acaben millor s’ho passen. No importa que les sabates i el vestit acabin fets un fàstic; l’objectiu és passar-ho bé. Aquest magnetisme que l’aigua exerceix sobre l’infant es pot aprofitar per a conèixer el propi cos, per diferenciar les seves parts i les seves funcions i per desenvolupar les possibilitats perceptives i motores del cos. El coneixement del medi extern o intern neix de la interpretació dels missatges que provenen dels diferents receptors sensorials distribuïts per tot el cos. Així, una educació sensorial correcta i sistemàtica serà la clau per a poder conèixer el propi cos i dominar-lo de forma progressiva, i també per poder establir les relacions necessàries amb l’espai que ens envolta i amb els objectes i persones que hi ha en aquest espai. En aquesta unitat de programació es pretén que els nens i les nenes experimentin amb l’aigua i amb el seu cos bàsicament a nivell sensorial, incidint en el treball dels sentits de la vista i el tacte.
  • Altres:

    Autor/s de la URV: Fuguet, Joan Viscarro, Isabel
    Paraules clau: Educació Infantil. Aigua Didàctica de l’Expressió Corporal
    Resum: Els nens i nenes de diverses edats manifesten una gran tendència a jugar amb l’aigua. Quan plou i el pati de l’escola és ple de tolls, es mullen, s’hi posen a dins i quant més xops acaben millor s’ho passen. No importa que les sabates i el vestit acabin fets un fàstic; l’objectiu és passar-ho bé. Aquest magnetisme que l’aigua exerceix sobre l’infant es pot aprofitar per a conèixer el propi cos, per diferenciar les seves parts i les seves funcions i per desenvolupar les possibilitats perceptives i motores del cos. El coneixement del medi extern o intern neix de la interpretació dels missatges que provenen dels diferents receptors sensorials distribuïts per tot el cos. Així, una educació sensorial correcta i sistemàtica serà la clau per a poder conèixer el propi cos i dominar-lo de forma progressiva, i també per poder establir les relacions necessàries amb l’espai que ens envolta i amb els objectes i persones que hi ha en aquest espai. En aquesta unitat de programació es pretén que els nens i les nenes experimentin amb l’aigua i amb el seu cos bàsicament a nivell sensorial, incidint en el treball dels sentits de la vista i el tacte.
    Any de publicació de la revista: 1995
    Tipus de publicació: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Paraules clau:

    Educació Infantil.
    Aigua
    Didàctica de l’Expressió Corporal
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar