Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2011

La recerca recent sobre jocs tradicionals i la seva aplicació en l’àmbit educatiu. El programa Els jocs en la història

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:1651
    Autors:
    Espuny, Elena
    Resum:
    L’article parla de diverses jornades d’estudi sobre jocs tradicionals que, organitzades per l’Institut Ramon Muntaner juntament amb el Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, han tingut lloc de manera anual i itinerante pels territoris de parla catalana. Aquestes jornades, que van iniciar el seu recorregut el 2006 en la Festcat d’Horta de Sant Joan, van desembocar en “Els jocs en la història”, un programa d’impuls a la recerca i la difusió en temes relacionats amb els jocs tradicionals. Bona part de les recerques i experiències d’aplicació presentades al llarg d’aquestes jornades han estat elaborades per docents, museus i entitats culturals, que han mostrat el joc com a recurs transversal en l’àmbit de l’educació infantil i primària i, en definitiva, han evidenciat el potencial formatiu del joc tradicional en l’àmbit escolar.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Espuny, Elena
    Paraules clau: Jocs tradicionals
    Resum: L’article parla de diverses jornades d’estudi sobre jocs tradicionals que, organitzades per l’Institut Ramon Muntaner juntament amb el Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, han tingut lloc de manera anual i itinerante pels territoris de parla catalana. Aquestes jornades, que van iniciar el seu recorregut el 2006 en la Festcat d’Horta de Sant Joan, van desembocar en “Els jocs en la història”, un programa d’impuls a la recerca i la difusió en temes relacionats amb els jocs tradicionals. Bona part de les recerques i experiències d’aplicació presentades al llarg d’aquestes jornades han estat elaborades per docents, museus i entitats culturals, que han mostrat el joc com a recurs transversal en l’àmbit de l’educació infantil i primària i, en definitiva, han evidenciat el potencial formatiu del joc tradicional en l’àmbit escolar.
    Any de publicació de la revista: 2011
    Tipus de publicació: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article