Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2022

La formació del pensament crític de l'alumnat de 4t d'ESO a partir de l'anàlisi dels seus relats sobre la crisi econòmica

  • Dades identificatives

    Identificador: RP:5096
    Autors:
    Santisteban Fernández, AntoniAndreu i Rosés, Mercè
    Resum:
    En aquest article es presenten els resultats d’una investigació al voltant de la formació del pensament crític de l’alumnat de quart d’ESO, a partir de l’anàlisi dels seus relats sobre un problema social rellevant: la crisi econòmica de 2008. Volem saber quins elements o variables poden influir en la conformació d’aquest pensament social. Aquesta investigació pretén aportar coneixement per contribuir a una pràctica innovadora en l’ensenyament de les ciències socials, una pràctica basada en el treball amb qüestions socialment vives, per a la formació del pensament crític de l’alumnat, per al desenvolupament de la seva consciència ciutadana, per educar nois i noies compromesos i participatius, implicats en la millora de la societat, a partir de la seva acció social en el context que els ha tocat viure.
  • Altres:

    Autor segons l'article: Santisteban Fernández, Antoni Andreu i Rosés, Mercè
    Paraules clau: Pensament crític
    Resum: En aquest article es presenten els resultats d’una investigació al voltant de la formació del pensament crític de l’alumnat de quart d’ESO, a partir de l’anàlisi dels seus relats sobre un problema social rellevant: la crisi econòmica de 2008. Volem saber quins elements o variables poden influir en la conformació d’aquest pensament social. Aquesta investigació pretén aportar coneixement per contribuir a una pràctica innovadora en l’ensenyament de les ciències socials, una pràctica basada en el treball amb qüestions socialment vives, per a la formació del pensament crític de l’alumnat, per al desenvolupament de la seva consciència ciutadana, per educar nois i noies compromesos i participatius, implicats en la millora de la societat, a partir de la seva acció social en el context que els ha tocat viure.
    Any de publicació de la revista: 2022
    Tipus de publicació: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article