Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1992

Didàctica de la visualització de les línies del camp magnètic

  • Identification data

    Identifier: RP:1325
    Authors:
    Abstract:
    Si s'obre un llibre de Ciències de la Natura -o de Física elemental- i es busca a les pàgines on es donen les primeres nocions sobre el magnetisme, és possible trobar-hi una experiència dedicada a visualitzar el camp magnètic i les seves línies de força. És evident que als nivells elementals cal tenir cura amb el llenguatge emprat, perquè quan es fonamenten les bases conceptuals de l'alumne no s'ha de proposar experiències per a observar allò que és impossible veure. Per altra banda, ¿què es vol dir quan s'insinua que les línies de camp es veuen? ¿que les línies tenen existència real?, ¿que l'espectre magnètic obtingut és una fotocòpia del camp que hi ha amagat?
  • Others:

    URV's Author/s: Sánchez, José Salvat, Agustí
    Keywords: Educació Secundària. Educació Primària Camps magnètics Didàctica de les Ciències Experimentals
    Abstract: Si s'obre un llibre de Ciències de la Natura -o de Física elemental- i es busca a les pàgines on es donen les primeres nocions sobre el magnetisme, és possible trobar-hi una experiència dedicada a visualitzar el camp magnètic i les seves línies de força. És evident que als nivells elementals cal tenir cura amb el llenguatge emprat, perquè quan es fonamenten les bases conceptuals de l'alumne no s'ha de proposar experiències per a observar allò que és impossible veure. Per altra banda, ¿què es vol dir quan s'insinua que les línies de camp es veuen? ¿que les línies tenen existència real?, ¿que l'espectre magnètic obtingut és una fotocòpia del camp que hi ha amagat?
    Journal publication year: 1992
    Publication Type: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Keywords:

    Educació Secundària.
    Educació Primària
    Camps magnètics
    Didàctica de les Ciències Experimentals
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar