Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2008

El plantejament de preguntes com a estratègia per millorar la capacitat argumentativa

  • Identification data

    Identifier: RP:1591
    Authors:
    Viscarro, IsabelMacaya, AlbertGirondo, LuisaConde, CarmeGavaldà, Antoni
    Abstract:
    En sintonia amb les propostes que entenen l’aprenentatge formal con un procés eminentment interactiu de negociació de significats i de construcció conjunta entre professors i alumnes, contemplem l’argumentació com una de les principals estratègies per vehicular-lo. El contrast d’opinions i raons, el qüestionament de determinades afirmacions, les refutacions i els avals o proves adduïts per professors i alumnes a propòsit d’un determinat tema, entenem que són elements determinants de la construcció conjunta del coneixement. Com ja va indicar en un altre article publicat en aquesta mateixa revista (GAVALDÀ i altres, 2004) el grup de recerca de la URV “Investigació didàctica i continguts curriculars” està duent a terme una activitat de recerca sobre la capacitat argumentativa dels alumnes d’educació primària de l’ensenyament de Mestre. Aquest treball és, per tant, continuació del primer. 
  • Others:

    Author, as appears in the article.: Viscarro, Isabel Macaya, Albert Girondo, Luisa Conde, Carme Gavaldà, Antoni
    Keywords: Capacitat argumentativa
    Abstract: En sintonia amb les propostes que entenen l’aprenentatge formal con un procés eminentment interactiu de negociació de significats i de construcció conjunta entre professors i alumnes, contemplem l’argumentació com una de les principals estratègies per vehicular-lo. El contrast d’opinions i raons, el qüestionament de determinades afirmacions, les refutacions i els avals o proves adduïts per professors i alumnes a propòsit d’un determinat tema, entenem que són elements determinants de la construcció conjunta del coneixement. Com ja va indicar en un altre article publicat en aquesta mateixa revista (GAVALDÀ i altres, 2004) el grup de recerca de la URV “Investigació didàctica i continguts curriculars” està duent a terme una activitat de recerca sobre la capacitat argumentativa dels alumnes d’educació primària de l’ensenyament de Mestre. Aquest treball és, per tant, continuació del primer. 
    Journal publication year: 2008
    Publication Type: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article