Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2009

Els problemes socioeconòmics i la salut mental en els infants. Què podem fer des de l'escola?

  • Identification data

    Identifier: RP:1608
    Authors:
    Guillamón, Noemí
    Abstract:
    A la nostra vida quotidiana hem de fer front a moltes dificultats: problemes a la feina, problemes de parella, separacions, morts de persones properes, problemes econòmics, etc. Sens dubte, aquests problemes ens afecten en major o menor grau i constitueixen fonts d’estrès que poden alterar el nostre estat d’ànim i, en conseqüència, afectar les nostres relacions amb les persones que tenim al voltant. En aquest treball tractarem com aquests estressors afecten la relació que mantenim amb la família, fent especial èmfasi en com aquests problemes “dels grans” afecten els més petits. Concretament, parlarem de com els problemes econòmics que poden afectar les famílies són viscuts pels nens, i de què podem fer des de l’escola per detectar aquestes dificultats i participar en la mesura que sigui possible per minimitzar-ne l’impacte en aquest grup d’edat.
  • Others:

    Author, as appears in the article.: Guillamón, Noemí
    Keywords: Problemes socioeconòmics
    Abstract: A la nostra vida quotidiana hem de fer front a moltes dificultats: problemes a la feina, problemes de parella, separacions, morts de persones properes, problemes econòmics, etc. Sens dubte, aquests problemes ens afecten en major o menor grau i constitueixen fonts d’estrès que poden alterar el nostre estat d’ànim i, en conseqüència, afectar les nostres relacions amb les persones que tenim al voltant. En aquest treball tractarem com aquests estressors afecten la relació que mantenim amb la família, fent especial èmfasi en com aquests problemes “dels grans” afecten els més petits. Concretament, parlarem de com els problemes econòmics que poden afectar les famílies són viscuts pels nens, i de què podem fer des de l’escola per detectar aquestes dificultats i participar en la mesura que sigui possible per minimitzar-ne l’impacte en aquest grup d’edat.
    Journal publication year: 2009
    Publication Type: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article