Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 2015

Ioga i educació. Un aprenentatge per a la vida

  • Identification data

    Identifier: RP:1662
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/RP1662
  • Authors:

    Garcia, Dolors
  • Others:

    Author, as appears in the article.: Garcia, Dolors
    Keywords: aprenentatge
    Abstract: L’escola és un espai per al coneixement d’un mateix i del món, perquè hi podem desenvolupar les qualitats que ens fan realment humans. Aprendre a viure junts, a ser responsables dels nostres actes, a crear un ambient de respecte cap a un mateix i cap als altres, va desenvolupant un codi ètic i social que servirà per conviure en societat. En aquest sentit, el ioga té un text dissenyat per Patanjali (III o II a. de C.) que consta de vuit passos o camins per aconseguir l’estat de ioga (unió). Els dos primers es refereixen al codi d’ètica i social yama i niyama, paraules en sànscrit que es refereixen a millorar les relacions amb els altres i amb un mateix.El ioga contribueix a despertar les intel·ligències múltiples que tenim dins nostre, a ser més creatius, més sensibles, més feliços i més lliures. Per pode fer un bon aprenentatge el cos necessita estar relaxat, la respiració ha de ser lliure, les emocions han d’estar equilibrades i la ment, concentrada: “aprendre a aprendre”.La qualitat de l’educació ha de ser la nostra principal preocupació. Si el projecte educatiu de centre comença per fer persones més humanes, la nostra tasca serà una inversió per a la societat del futur, una societat més culta, més pacífica i més lliure.
    Journal publication year: 2015
    Publication Type: ##rt.metadata.pkp.peerReviewed## info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article