Revistes Publicacions URV: Comunicació Educativa - revista d'ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya> 1992

Els orígens

  • Datos identificativos

    Identificador: RP:1313
    Autores:
    Resumen:
    El llibre de Maria Esther Fabra, Josep Cunillera i Montserrat Robusté Els orígens presenta l'atractiu que enceta una col·lecció divulgativa pensada per a l'escola i per als alumnes. Fuig, per tant, de la citació erudita, i intenta apropar el coneixement de temes de Socials i d'Experimentals a l'alumne en dues col·leccions diferenciades i, alhora, en dos nivells. L'un, per a alumnes de 6 a 12 anys, i l'altre, de 12 anys en endavant, sense límit d'edat, ja que l'aprenentatge és, com sabem, continu i inabastable. El material que apareix, molt cuidat, presenta la particularitat d'estar fet en equip. D'una banda, la part científica, i de l'altra, per mirar d'afavorir l'aprenentatge del tema, per part de mestres, configurant una part didàctica encertada, amb exercicis escaients de fer pensar, acompanyada d'un joc: 'Arqueòlegs per l'Alt Camp', molt clar, en la línia actual de jocs didàctics que trenquin esquemes de participació i on l'aprenentatge sigui viscut i no només memoritzat sense solta no volta.
  • Otros:

    Autor/es de la URV: Gavaldà, Antoni
    Palabras clave: Educació Primària. Didàctica de les Ciències Socials
    Resumen: El llibre de Maria Esther Fabra, Josep Cunillera i Montserrat Robusté Els orígens presenta l'atractiu que enceta una col·lecció divulgativa pensada per a l'escola i per als alumnes. Fuig, per tant, de la citació erudita, i intenta apropar el coneixement de temes de Socials i d'Experimentals a l'alumne en dues col·leccions diferenciades i, alhora, en dos nivells. L'un, per a alumnes de 6 a 12 anys, i l'altre, de 12 anys en endavant, sense límit d'edat, ja que l'aprenentatge és, com sabem, continu i inabastable. El material que apareix, molt cuidat, presenta la particularitat d'estar fet en equip. D'una banda, la part científica, i de l'altra, per mirar d'afavorir l'aprenentatge del tema, per part de mestres, configurant una part didàctica encertada, amb exercicis escaients de fer pensar, acompanyada d'un joc: 'Arqueòlegs per l'Alt Camp', molt clar, en la línia actual de jocs didàctics que trenquin esquemes de participació i on l'aprenentatge sigui viscut i no només memoritzat sense solta no volta.
    Año de publicación de la revista: 1992
    Tipo de publicación: info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/article
  • Palabras clave:

    Educació Primària.
    Didàctica de les Ciències Socials
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar